Vågen undanlagd & KBT startas

Nu är den rengjord och lagd i en banankartong.

Den kommer inte fram förrens tidigast den 4 oktober i år. Då har jag flyttat över alla mina saker och börjat med att packa upp min nya lägenhet.

Så nu är den undanlagd och ska inte skapa någon stress för min vikt.

Sommaren kommer jag ägna åt att arbeta med mig själv på en annan nivå. Jag kommer jobba med mitt matmissbruk och göra övningarna i självhjälpsboken. Jag kommer även böra med den kognitiva beteendeterapin (fick hem bokn idag och börjat läsa den).

Så nu tänkter jag enbart ägna mig åt att arbeta med kosten på en annan nivå. Jag ska bearbeta mina tankar och försöka ge tips på hurman kan arbeta bort det.

Jag tänker börja med att tips om en tidning.

Nya nr av PS ! personlig utveckling & psykologi har med ett program med KBT för att lära älska sig själv och sluta banta.



(ursäkta dåliga bilden är tagen från allers förlags hemsida där du också köper prenumerationer).

Avsnittet älska din kropp handlar om att skapa ett medvetande om sina handlingar och känslor kring maten. Hur man beteer sig i olika sittuationer, när man tex gömmer sig och rättar till kläderna.

Men det ger också handfasta tips om hur du kan åtgärda dem med tålamod och arbete.

Jag kommer även köpa crosstrainer och börja med min motion igen. Jag kommer börja på lägsta nivån och sätta upp prestations mål, i stället för viktmål. (Tack Emilia).  Jag ska få ordning på min träning igen, och jag vet med mig att en crosstrainer kommer hjälpa mig på vägen. Det räcker inte med promenader, då kroppen vant sig vid viss form av motion, så för att öka förbränningen och för att börja bygga muskler så måste jag öka på med tärning i stället, och någon annan form. (tyvärr har motionscykeln gått sönder så man inte kan ställa in motstånd, så därför får mamma den, hon vill bara träna upp rutinen och vanan med att träna och cykla).


Kommentarer
Postat av: Emilia

Hej tjejen! Vad roligt att du nu är på G! Verkligen "mitt nya liv". Också glädjer mig att prestationsmål kan vara något som du använder dig av. Tyck om dig själv så mycket du kan, även om det är svårt (så är det för mig i a f). Jag ställde mig på vågen och hade gått upp, men nu förstår jag att det är inte vikten det handlar om egentligen, det är något annat. Nu är jag inne på att få bättre kondition, äta bra och bygga muskler. Jag följer dig gärna, det ska bli spännande att läsa dina råd och tips och framför allt tycker jag det är bra att du tar hand om dig!



All lycka!

Emilia

2009-07-20 @ 22:49:17
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: nadia karlsson

För mig blev vågen något som styrde och jag stod på den ett par gånger per dag tillslut. Det var inte psykiskt hälsosamt, så därför försöker jag nu klara mig utan vågen i ett par månader, och att jag i stället fokuserar på att må bra psykiskt och att hitta orsakerna till att jag äter och bryta dem.



Tack för alla lyckönskningar. =)

Nadia

2009-07-22 @ 15:22:04
URL: http://mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)