Mycket planerat.

Har suttit och kollat runt på lite vardagstips som jag skulle vilja ge er.

Som tex varöfr och hur man kan öka blodcirkulationen för att få bort saker som celuliter (det funkar faktikst)

Vad mans ka äta för att få en bättre hälsa.

Vad du ska göra för att må bra på insidan.

Ja lite av varje, en hel del om vad du stoppar i dig när du äter, vvarför det är bra att äta mycet grönt och liknande.

ett av mina tips för att ladda batteriet, efter en hektisk dag är att ta en kopp te, krypa upp i soffan och bara vara. Strunta att svara i telefonen (om det inte är killen som kör hem din crosstrainer), och så bara är du en stund.

Jag ska börja planera in egentid en dag i veckan, alltså ett par timmar, då inget är igång som kan störa. Hunden ska vara rastad. Teet ska vara bryggt, och sen ska jag bara sitta neroch ta det lugnt utan att svara i telefonen under denna tid. Ett litet andrum för att ladda batteriet. Dessa dagar kommer infinna sig på fredagar, efter en hektisk dag på jobbet och veckan är slut, så är det ett jätte bra sätt att börja uppladdningen av batterierna.

Börja med det ni också, en till två timmar varje fredag, när mobilen är avslagen. Ta tid för er själva och låt bara tankarna flyga.

Kommentarer
Postat av: erika

låter faktiskt väldigt skönt.. nog för att jag har sommarlov, men sen när skolan börjar! blir alltid så stressad så jag mår dåligt och inte orkar med skolan.. suck

2009-07-26 @ 23:13:41
URL: http://rickipicki.blogg.se/
Postat av: nadia karlsson

speciellt när det gäller skolan är det viktigt att skapa ett andrum i veckan, för att återhämta sig. Jag gjorde det inte när jag studerade och det leder bara till stress och ångest. Tillslut går man in i väggen och sen sitter man där utan att gjort färdigt skolan, eller med ett IG i ämnet som var extremt stressande.



Försök finna ett andrum, få in vanan innan skolan börjar igen, så finns den där. Då blir det enklare. Låt ingen störa dig och gör något du verkligen gillar med stunden för dig själv.

2009-07-27 @ 20:53:43
URL: http://mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)