Min NYA dator...

Nu har jag fått hem den, så det blir till att skriva så mycket som möjligt en tid framöver så jag lär mig tangenterna. =)

Men i dag fick jag hem den efter en massa strul, dock gjorde siba en riktigt bra räddning, och körde hem datorn till mig och jag fick tillbaka pengar kontant så jag slapp vänta till på måndag. (skulle köpa en väska, men den var för liten, så det blir jakt på en på måndag i stället). Den jag köpte, köpte min bror på studs, han hade lite svårt att ta ur datorn ur väskan, men om några gånger så ger den med sig.

Men här får ni i alla fall bild och lite vad den innehåller.

Hp Pavillion Dv6-1100.so



Hmm blev inte bästa bilden men det kommer ett foto så småningom. Bilden är tagen från sibas hemsida.

Så här skriver de på sin hemsida om datorn:

"  Maffig och elegant designad bärbar dator som levererar högupplöst grafik för spel och media. Processorn AMD Turion X2 Dual Core har 4 GB RAM-minne, vilket ger bra flyt för krävande användning. 320 GB stor hårddisk för lagring samt en Super Multi DVD-brännare när du vill skapa en- eller tvåsidiga skivor med backup, media eller arbete. Grafiken drivs av ATI Mobility Radeon HD 4530 med 512 MB dedikerat och upp till 1790 MB delat minne. Håll dig uppkopplad, enkelt och smidigt, via gigabit ethernet LAN eller trådlöst med 802.11 b/g. Detta kraftpaket passar inte bara dig som är i farten utan kan också kopplas till din TV via HDMI och bli det perfekta mediacentret i vardagsrummet. Videochatta med den inbyggda webbkameran och upplev enkel lagring och överföring med 5-i-1 minneskortläsaren.
Art.nr: SEA3799"

Den finns inte i Webblagret längre, men i vissa butiker runt om i landet. Jag köpte även till en försäkring (som nu sänkts till två år, men får bara vara lite mer försiktig med den).

Den är dessutom större än min gamla bärbara men den väger hälften så mycket, och den gamla har bara 40 g hårdisk, vilket är en helt klar uppdatering (den gamla är snart 5 år gammal).

Så i morgon blir det till att flytta över det viktigaste till den här datorn, och rensa lite. Men framförallt bekanta sig med datorn och så registrera att jag vill ha ett windows 7 när det kommer ut den 22:a oktober (får uppdateringar gratis).

Så nu vet ni vad jag gör i morgon, men ha förtröstan, jag är ledig några veckor till som det verkar, så jag lär ha tid över till både blogg och packning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)