LCHF/GI kosten..Under anpassningsstadiet igen.

Tycker denna kost är väldigt enkel att följa. Speciellt om man anpassar både dessa utefter sina egna behov och sätt.

Tex, närjag är ensam hemma och inte har sällskap så är det fetaste jag har i såser creme fraiche. Fel tycker många, men helt rätt tycker jag. Jag experimenterar en hel del med mat, och inte bara mat,utan även desserter och annat.

Men jag har stött på ett litet dilemma. När det kommer tillmin laktosfria mjölk. (max 5 g kolisar/100 g ska det vara). Men den som har minst fett har minst kolhydrater och det blir ju lite fel egentligen. Men då kanske man ska snickra lite själv. Eller vad tror ni. Jag äter alltså inte så himla fet mat egentlgien. Utan kanske medel fet, Dock fetare än tidigare.

Jag äter yoghurt till frukost, eftersom jag inte klarar av att äta äggröra (har förätit mig på det).

Jag använder vitkål i strimlor som pasta. Blomkål i ställer för potatis i mos. Grönsallad, när jag gör en sallad.

Enkelt. Men jag tycker att ni ska anpassa er efter den kost ni kan äta. Är ni allergisk tex som jag är mot laktosen, så får ni finna det osm är det näst bästa. (jag använde det bara i tet, jag dricker. Så det känns som det kvittar vilken sort det egentlgien är.

Så nu ska jag bara lära mig att äta rätta mängderna och vilka produkter jag ska använda mig av. Allt handlar om att anpassa sig efter sitt eget tycke och smak.

Är det så att ni precis börjat med kosten, klättra då uppåt med fetthalten i produkten. Finns det inte en fet produkt inne den dagen du handlar, tror jag itne att det skadar dig om du får en något lägre fetthalt tilll nästa gång du handlar. (Varför rusa runt i hela stan för att finna en sak? )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)