Kollegieblock med banan papper.

Hittade dessa på Maxi här i sandviken idag när jag shoppade. 30 kr kostade dem.



Jag köpte ett kollegieblock med grodan på framsidan för att ha ett block att skriva in alla mina recept.

Så jag passade på att köpa ett miljövänligt block med papper som INTE kommer från Träd utan från bananskal.

Är inte det grymt, inte ett enda träd gick åt för att göra mitt kollegieblock med 80 blad. Att sidorna dessutom har sin naturliga färg, alltså inte blivit blekt eller behandlat, gör att må bra kännslan infinner sig skarpt. Funkar utmärkt att skriva med bläck i blocket (har inte provat blyerts).

Men för er som är miljömedvetna och vill hjälpa till att spara in på lite träd, kan jag starkt rekomendera detta.

Fler block och beställningar av dem finner man här:

TNF Ecopapers - The Banana Paper Company

för att komma till shoppen klicka på buy now, så kommer ni direkt in i deras online butik.

Köp ett banan block till skolan i höst, och rädda ett träd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)