KBT hjälper överviktiga

Det här är verklgien något jag tycker man ska puscha för. En matmissbrukare behöver ta tag i det som är problemet med varför de äter. Oftast är de inte medvetna om det själva, men då kan KBT - terapi vara något för dem. (jag har beställt boken och ska prova)

KBT terapin handlar om att förändra sitt sätt att tänka och betee sig i olika sittuationer.

Jag tror att denna metod är något som kan hjälpa många och som nog har hjälpt många.

Jag tror på det här och tänker läsa boken, och se om det knaksne kan hjälpa mig, för jag vet att jag måste ändra mitt sätt att tänka och betee mig runt maten jag äter.

För er som är osäkra kanske detta är något som hjälper er. Det finns idag många KBT terapeuter, prova att ta kontakt med dem för att se hur det hela funkar. (ni kommer få lite länkar i slutet på inlägget)

Jag tror på KBT just för att det förändrar mittt sätt att tänka och handla, men framförallt för att det på ett sätt tvingar mig att öppna ögongen och leta på djupet.

Jag ska läsa mer om detta inte bara nu, utan framöver också, helt klart något jag vill ha i bagaget till den dagen jag är redo att hjälpa andra.

Expressen skriver idag om detta i sin nätupplaga och har även länkat till Stahre metoden som de berättar om i sin artikel.

EXpressen:  Så rasar du i vikt- utan att träna.
Lisbeth Stahre : Stharemetoeden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)