Städning

Har gjort min grovstädning under dagen.

Ska sätta mig och rensa ur lite. Under veckan ska jag försöka låna damsugaren från mina bröder så jag kan damsuga hela lägenheten ;-) Lite skräp att man itne har en egen, men det kommer så småningom och då satsar jag på en för allergiker.

Forumet ligger nere till i morgon, så det finns en del för mig att göra i morgon kväll. Med att sitta och läsa och spåna lite.

Förhoppningsvis hittar jag också sådana där fläsksvålar så jag kan gör amina chili - cheese i morgon kväll, samt att ajg ska göra lite ostkex, så det finns hemma. Skulle behöva ha nått ifall man blir lite tuggsugen.

Kan ockå tala om att coosfett är nåot fantastiskt att fritera i, det håller dessutom en högre värme än oljorna gör. Så det kan rekomendera. (ca 19 kr på ica om man köper silverpaketet, i mjölkavdelningen).

Hittade en bok om montinganc metoden och tänkte läsa igenom den, så ska jag berätta lite om det. Boken är nog rätt gammal men det är en av de metoderna som används för viktminskning och sund levnad. Så därför hamnar den här uppe den också.

ska kolla över mina kategorier så jag kan få lite mer ordning på dem, just nu känns det som att allt är uppdelat på kosten och etc. Så ja gska sätta mig ner och se vad jag kan göra för att det ska bli lite enklare att finna det man ev vill läsa. Blir några fler kategorier men det gör inget. Då blir det bara lite mer jämnvikt mellan de båda menyerna.

Nu är det bara lite städning kvar ut med vovven och sen i säng. Ska försöka komma upp i vettig tid i morgon, för F börjar åka hit vid 12 så han är hemma runt 14. Så ska vi iväg och handla en sväng, och träna fowler lite med att vara ensam hemma. Så stannar F förhoppningsvis fram till nästa söndag, men hans chef visste inte riktigt hur de ska göra med schemat, så vi får se. Men det blir skönt att ha honom hemma ett tag i alla fall.

Nä nu ska jag återgå till rensningen.

god natt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)