Tidsoptimism, att inte planera leder till stress

Jag har mycket som jag vill publicera i bloggen men som jag inte har fått färdigt ännu. Jag har en mind map med allt som ska ner och det tar längre tid än jag trodde att det skulle ta. Men med lite planering kommer det fungera hoppas jag.


Men nu har allt lagt sig och jag har stressat ner. Jag ska ta en sak i taget vad gäller detta arbete i bloggen. Har lite trixande kvar med vissa länkar (så har licensen för mitt wordprogram gått ut, och jag glömde mammas office hemma hos henne, så allt är inte färdig skrivet ännu).

Men jag kommer avsätta ett par timmar per dag till att skriva här så det kommer snart vara färdigt. jag har kommit på lite fler saker som jag kan tänka mig att ha med i bloggen, som ska läggas till listan. Så ja vad ska jag säga. Planerar jag inte blir jag stressad och då händer inget i stället.

Så för mig gäller det att planera annars stressar jag upp mig för mycket och inget händer.

Så vill jag inte heller stressa då stressen frigör ett hormon som gör att kroppen lagrar fett. Av någon outgrundlig anledning som jag inte för står varför den existerar. ska skriva lite mer om det här med stress och övervikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)