Egentid

Bestämde mig för att ta en hel dag för mig själv. Innan har jag haft två timmar i veckan då jag bara brytt mig om mig själv och gjort det jag kännde för. Men i dag började jag med att ha en sådan dag hela dagen. Så varje söndag ska jag bara ta hand om mig själv och göra det jag vill. Se till att jag återhämtar mig ordentligt efter arbetet och inte tränar. Utan bara kan sitta ner dricka te och läsa. Eller ligga i sängen hela dagen.  Bara för att ge några exempel.

För att jag ska kunna skriva mer i bloggen ska jag dessutom börja avsätta tid för bloggandet varje dag. Så att jag har två timmar när jag sitter och skriver. Då kommer jag skriva om allt möjligt, allt kommer kanske inte att publiceras samtidigt, men allt eftersom jag skriver kommer det göra det.

I dag har jag ägnat hela dagen åt att vila och läsa. Men framförallt har jag läst lite mer om Anna Skipper och hennes kostprogram. Det jag har märkt är att det verkar jätte bra för en som är sockerberoende (obs om du är sockerberoende bör du uppsöka proffisionell hjälp).

Jag blev lite sugen på att prova hennes kostprogram under 8 veckor (så som de gör i tv, ) för att se hur jag mår av det (dock kommer jag nog utesluta fullkorns pastan och liknande då jag inte mår bra av det). Men det är fråga om pengar för min del, då det är rätt dyrt  (om man ska prova med pulverkuren också). Men jag tänkte vänta lite tills efter flytten, så jag får lite mer ordning på ekonomin. Så kanske hennes sida för skipperlife har öppnat då så jag får mer hjälp av deras kostprogram och mera råd som finns att tillgå.

Är det någon som har provat hennes kur och kasnke kan dela med sig lite av erfarenheterna ni hade av dem. Kanske berätta hur ni gjorde.

(Jag ska sätta mig och plöja igenom alla avsnitten på webben tänkte jag, men det lär ta en liten stund känner jag.) Samtidigt har jag ju egentid i dag och kan göra precis som jag själv vill.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!

Jag sökte efter brunsås enl LCHF och hittade till din blogg :) det receptet du har är jätteenkelt tycker jag, så jag testade det idag till middag. Såsen blev jättegod! Men den blev inte tjock, tänkte höra hur jag får den tjockare? Går det att sätta i mer äggula? (Om det är den som gör såsen tjock) jag hade i bara 2,5dl grädder istället för 3. Du får gärna mejla mig :) Hälsningar//Lisa

2009-08-11 @ 17:04:19
Postat av: nadia karlsson

Hej Lisa.



Jag mailar dig så snart min gmail funkar igen, just nu har gmail något fel på sin server.



Men ja det funkar faktiskt att lägga till fler äggulor. Gör lite olika såser med olika mängd gula i så finner du snart den tjockleken du gillar.

2009-08-14 @ 22:24:07
URL: http://mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)