Låglaktos/Laktosfri och Mjölkfri

Så har jag min mjölk numera, och min grädde, yoghurt äter jag turkisk, utblandad med laktosfri grädde.

Men helt klart är att jag mår mycket bättre i magen nu. Så det är nog så att jag är lite känslig mot laktosen. Jag var helt klart värre när jag var liten  men nu inser jag mer att vissa saker som jag älskar kan jag inte äta som andra. Detta då jag inte mår bra av dem.

Så nu har mitt nytt liv börjat. Jag kör mjölkfritt i te och kaffe (ok på jobbet har jag inte kommit så långt, där har jag bara pulver mjölk).

Jag har fått förlängt månaden ut på jobbet, med förhoppningen att det blir ännu mer jobb under sommaren. Får jag något som är en längre period framöver så kommer jag börja spara pengar igen, och betala större summor på mina lån. Det känns faktiskt jätte skönt. (Så håll tummarna för att det blir mer jobb efter den 5 maj).

Nu ska jag ta bilen och åka till jobbet. Egentligen har jag sovmorgon men jag känner att jag behöver köra igenom systemen lite mer, så det sätter sig idag.

Vi hörs senare i kväll. Då återkommer jag igen.  (ska skriva mer om skillnaden på dessa olika)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)