Inspirations brist

Är det inte jobbigt när man får inspirations brist ?

Nu är det inte över vad jag ska skriva elelr läsa. Men vad ja gska laga för mat.

I kväll och i morgon till lunch blir det rostbiff sallad, måste äta upp den. Så resten av veckan blir det tonfisk.

Men så kommer en ny vecka och min plan var att jag nästa vecka ska börja veckohandla. Göra en matsedel för veckan, både lunch, frukost och middag. (lunch blir rester från middagen).

Så nuhar jag börjat planera det och vet inte riktigt vad jag ska göra för mat under veckan som kommer. Men det brukar släppa när jag väl börjar. Så sart jag är färdig med min veckomatsedel, tänkte jag börja posta den här på bloggen, samt att jag kommer skriva in lite recept på de saker jag gör. Samt vad matkassen varje vecka kommer kost (ish, tror det hä rkan bli rätt dyrt). Har jag något hemma sen veckan innan, eller så kommer det stå med som "fritt" i kostnaden.

Men det blir lite mer recept och liknande framöver, på lite olika maträtter som jag kan komma på att göra här hemma.

Nu ska jag äta lite blir en sen middag i kväll, men åt för mycket plättar till lunch så jag har varit tok mätt fram tills nu.

Någon som har tips på bra och billiga (framförallt billiga) rätte rman kan gör. Det ska vara så lite socker och vitt mjöl som möjligt. hellst av allt inget alls vitt mjöl är det nolltolerans, så jag använder dinkel i så fall.. Det finns nog alternativ på det mesta, så kom gärna med förslag, på vad jag kan göra.

Kommentarer
Postat av: Mia

Korrekturläser du aldrig innan du publicerar? :D Jaaa jag vet att du har dyslexi men ibland är texterna korrekta och ibland får man gissa sig fram till vad du skriver. Nu måste jag vara ärlig och säga att du är väldigt manisk med din mat. Det verkar vara det enda som du tänker på. Det är inte bra!!! Ta det lugnt, varva ner...det ordnar sig! Sunt förnuft räcker långt! :)

Kram!

2009-04-22 @ 00:11:30
Postat av: Sara

Ägg är världens bästa råvara och kan varieras i det oändliga :). Fläskpannkaka på ägg och keso är jättegott och kan sparas som matlådor länge. Gör en stor sats! Annars är ett tips att köpa ett storpack köttfärs, de brukar finnas billiga, och sedan göra biffar som du fryser och gör matlådor av. Servera med broccoli eller en härlig sallad. Surfa matbutikernas hemsidor för att kolla erbjudanden och planera därefter. Men, som sagt, se till att du minns varför du gör detta; låt inte maten ta över ditt liv igen.

Kram!

2009-04-22 @ 09:53:32
URL: http://sarascorner.webblogg.se/
Postat av: Nadia

det som tar över mitt liv igen är faktiskt min ekonomi som blivit lite sämre och kräver att jag ska planera för att ha mat hela månaden. Blir lite tråkigt med tomatsås och bönor i slutet av månaden. Så nä maten har inte tagit över men pengar har. (mat är inte billigt längre).



Kanske dags att prova den där fläskpannkakan nu i alla fall. Tack för förslaget.

2009-04-23 @ 06:01:17
URL: http:// mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)