Om Bloggen:

Matmissbrukaren är en blogg om ändrad livsstil och en blogg om att finna självförtroende, självkänsla och välmående. En blogg om ett beroende som samhället inte vill acceptera. Många idag är som jag, en matmissbrukare. För oss finns inte samma hjälp av vården eller samhället, främst på grund av okunskap och knappa resurser. Jag vill visa att det faktiskt finns en anledning till de flestas övervikt och fetma. Jag vill spräcka hål på fördomarna att vi skulle vara lata och odiciplinerade. Många av oss har en sjukdom kallad beroende. men vi kan ta tillbaka kontrollen och bli friska. Jag är ett av många bevis på detta.

Jag försöker skriva om livet som matmissbrukare, både egna reflektioner och ren fakta. Om att våga ta hjälp och be om hjälp. Att kämpa själv, men framförallt vikten av familjens stöd. Kampen mot sig själv för att må bättre både psykiskt och fysiskt. Jag vill dela med mig av känslorna och lögnerna man lever med, en livsstil som styrs av det sjukliga beroendet av mat.

Svårigheten att balansera Abstinensen som ständigt underhålls eftersom vi måste äta. Genom att göra små förändringar kan vi bli hjälpta. Men eftersom vi är olika krävs det tålamod för att finna det som funkar för oss både kroppsligt och i vardagen. Men tyvärr har många i vårat samhälle inte ekonomin för att klara det här, då måste andra lösningar skapas. Tillsammans kan vi påbörja det arbetet, och se till att alla kan få samma vård och hjälp för att bli friska.

Jag hoppas kunna hjälpa och motivera mina läsare oavsett var i livet ni befinner er, jag finns som ett stöd och kan alltid nås på mailen oavsett vad det gäller. Givetvis kan ni vara anonyma, jag svarar så fort som möjligt.

[email protected]

OBS!


Senast uppdaterad : 2009-10-06

Kommentarer
Postat av: Robert

Hittade hit från kostdoktorn, jag har kört med LCHF kost i drygt 6 veckor och det fungerar hur bra som helst, gått ner 9kg.

2009-01-03 @ 18:23:46
URL: http://villhaallt.blogspot.com
Postat av: nadia karlsson

Hmm det är en sak jag är avundsjuk på er killar för, Ni har så mycket lättare att gå ner i vikt än oss tjejer =)



Men oavsett, måste jag ju säga ett stort grattis. -9 kg på 6 veckor är riktigt bra =)



Grattis

2009-01-05 @ 11:18:19
URL: http://mnl.blogg.se/
Postat av: Robert

Tackar :)

2009-01-05 @ 18:00:48
URL: http://villhaallt.blogspot.com
Postat av: Trillian

Hallå Nadia



Vad duktig du är. Själv har jag precis börjat med LCHF. Och det känns som att jag har hittat hem.



Lycka till i fortsättningen.



/Trillian

2009-01-23 @ 09:24:26
URL: http://trillianshorna.blogspot.com/
Postat av: nadia

Vill tacka för berömmet, =) och säga välkommen. Jag hoppas kosten fungerar för dig, och att du finner en balans med den.



Lycka till.=)

// Nadia

2009-01-23 @ 10:20:37
URL: http://mnl.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag har aldrig hört om LFCH - hittade denna bloggen då jag letade efter Candida albicans dieter - räknar med att LFHC står för LowFatCarboHydrate..??

Stämmer det?

Stina

2009-03-09 @ 22:01:18
Postat av: nadia

men inte står det väl LFHC heller. <<har väl skrivit LCHF alltså low carb high fat. Hittar inte felet i texten. Men är det det ber jag om ursäkt, för det ska vara lchf jag äter efter.

2009-03-10 @ 11:19:30
URL: http://mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)