Obalans i kroppen

Just nu ser jag över min kost igen. Varför ? Jo för jag har en obalans, Först trodde jag att det var en platå, men det verkar inte vara det, eller jag vet egentligen inte. Men jag pendlar mellan 81 och 84 kg.

Det har börjat ta på mitt psyke att jag står stila hela tiden och väger mellan dessa. Jag äter jätte lite fett = jag pendlar. Jag äter mycekt = jag pendlar, jag äter GI = jag pendlar.

Så nu måste jag försöka finna någon form av balans.

Godis och så lite socker som möjligt klarar jag redan. Men nu ska jag minska ner portionerna jag äter och se till att inte äta för mycket (det är nog därför det inte händer något för mig).

Så jag ska dra ner på mina portioner helt enkelt. På något sätt borde kroppen vänja sig och sluta pendla så småningom. Eftersom jag är sockerberoende är det uteslutet för mig att äta lightprodukter, eftersom de oftast innehåller socker som smakförstärkare i stället för fettet. Så av den enkla anledningen är itne lightprodukter något för mig.

Men jag måste komma på en lösning som verkligen funkar för mig. Och tja det är bara att minska på portionerna, och försöka sprida dem mer över dagarna. Så att jag inte får i mig så mycket kalorier.

Har någon nått bra tips på hur jag ska gå till väga några mängder man kan ha som ledmått eller nått får ni gärna dela med er. (inga poäng att räkna, utan mängder, gram på saker man kan äta).

Kanske någon vet en sida på nätet där man kan få fram rekomendationer.

Nu ska jag ta mig en kopp av favvorit tet, och läsa lite på bloggar. Känns så konstigt att vara ledig, I morgon ska jag se till att få saker fixade här hemma.


Kommentarer
Postat av: Pulver

Det där med LCHF verkar vara en bra grej.

2009-05-01 @ 22:58:40
URL: http://viktminskning.blogsome.com
Postat av: Nadia

det är det, jag har bara jojat så mycket och redan gått ner endel. Så då står man stilla.



Så har jag ju mitt överätande som påckar på, man måste lära sig att äta mindre, Alltså det kroppen behöver för att gå ner eller stå stilla och det har inte jag riktigt funnit ännu.

2009-05-02 @ 10:05:51
URL: http:// mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)