hungerskänslor

Vet ni hur skänt det är att ah fysiska hungerskänslor?

De här ProAim verkar funka för mig. Jag har nu under en vecka inte ätit ProAim och mitt sug i tid och otid har kommit tillbaka. Så i morgon börjar jag med ProAim igen, då jag inte får suget på samma sätt. (ProAim är ett hjälpmedel som funkar för mig, det behöver inte betyda att det funkar för er).

Så nu har jag 1 månads förbrukning hemma sammanlagt betalar jag 427 kr för 1 månad (det är inte det billigaste, jag vet). Nu ska jag ge ProAim en chans i 3 månader. Detta utan att ändra kosten så mycket, jag ska satsa på att gå ner i vikt, först och lära mig äta mindre matprotioner mot tidigare. Jag ska även försöka få in lite mer vegetariskt i min mat, alltså mer grönsaksrätter och liknande.  Varför? Tycker det känns hälsosamt. Det blir även en hel del kyckling baserade produkter, som mina älskade kycklingburgare från Willys. (jo det är ett halvfabrikat, men så fruktansvärt gott).



Så nu blir det ProAim i 3 månader. Så får vi se hur läget ligger efter den perioden, om det funkar eller om jag måste ta till andra metoder.  som strängare kosthållning.

Jag vill ge er ett tips om ni idag äter lightprodukter och vill byta till standard, byt en produkt i taget och prova er fram till mängden. Jut nu kan jag inte detta själv, då jag överäter standrad produkter. Jag blir som tokig av dem, och kan inte sluta när jag äter dem. Därför får jag ta det ett steg i taget och se var jag hamnar. Jag blandar dessutom laktosfritt och vanligt. Det funkar rätt bra, men jag vet att jag kommer gå tillbaka till standard inom kort, jag måste däremot lära mig att äta de rätta mängderna och inte överäta. Så därför kör jag på en produkt i taget.

Ska ni dessutom göra detta bör ni göra det när ni är redo mentalt. Jag tex är inte redo mentalt att ta tag i mitt godisbegär till 100 % (dock äter jag  inte så mycekt godis längre, men äter lite lightprodukter med socker, det är dem som ska bort). Jag är inte riktigt redo att byta ut mitt bröd heller till 100 % nu kan jag äta en smörgås ibland.

Jag är helt enkelt inte redo att gå över till en livsstil som GI och LCHF ännu, inte helt. Men får jag bara fart på min viktminskning igen, kommer jag börja glida över igen. (Jag undviker fortfarande pasta och potatis och sådant, äter helst fullkorn och grovt osötat bröd.) Jag äter hellst sallad och grönsaker till maten.

Jag som så många andra är otålig och vill att det ska gå fort hellst skulle jag vara färdig i förrgår, men det funkar inte så. Jag måste ta det lugnt och ta det tålmodigt. Jag måste ju jobba med min psykiska självbild samtidigt och då tar vi en sak i taget helt enkelt.

Däremot har ni orken och känner er redo att byta kost nu, så rekomenderar jag en blanding av LCHF och GI (eller GI fas 1 och 2 i kombination). Prova er fram och se vad ni mår bäst av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)