Operationer

För endel kanske det till slut blir dags att börja tänka på operationer på vad som är rätt för dem. De kanske har provat allt och har ignet annat att göra än att ta till kirurgisk hjälp för att bli av med sina kilon. Det är inget jag rekomenderar, men det är ett faktum att för endel är det de enda som faktiskt fungerar.

För att ni ska få lite information om vad det handlar om och hur man går tillväga för att få till en operation tänkte jag skriva om de två som görs. Dock skriver jag bara en kortfattad information om dem. Den som ska opereras får alltid en mer djupgående och utförlig beskrivning av tillvägagångssätt och livet efter operationen. (Jag har aldrig genomgått någon operation och har därför inga personliga erfarenheter).

Gastrick By - pass (GBP)

Vertikal bandad gastroplastik  (VBG)

Gastric Banding (GB)

Biliopanceratic Diversion (BPD)


För att göra en operation krävs ett BMI på minst 35 och läkarkonsultation antingen privat eller via landstinget (observera att kriterierna för operation kan skilja sig från landsting till landsting)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)