Keso dessert med smak av kanel.

(bild kommer)

Den här desserten påminner i smaken som ris a´la Malta, men till konsistens som de där risifrutti som man kan köpa på ica. Jag gjorde den här när jag inte hade något bättre för mig och var småsugen på nått gott.

Innehåll.
1 burk keso naturell 5 dl
3 dl grädde (mer eller mindre efter egen smak)
smaksätt med kanel vill ni söta använd sötningsmedel

Gör så här:
Låt keson rinna av samtidigt som ni vispar grädden. ju mer den rinner av dessto bättre, då kesons saft kan ge en lite sur smak.

När grädden är hårdvispad blandar ni och smaksätter med kanel, givetvis efter egen smak. och ev sötningsmedel om ni vill ha det, själv tycker jag det är onödigt.

 Låt stå kallt i kyl några timmar, innan servering. Då stelnar den också lite grann. Vill ni ha den mer naturell kan ni i stället för kanel servera bär till.

 Det är snabbt enkelt, gott och billigt. Något som är lätt att göra och något som de flesta gillar.

 Hoppas det smakar för er också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)