Vad är fel på mig?

Efter mycket om och men och en riktigt resa med datorn är den hemma igen. Dock funkar den fortfarande inte hemma, på trådat nätverk, så nu ger jag upp. less på allt strul med den.

Har skrivit färgdigt lite inlägg som jag bara ska skriva in på datorn och sedan börja publicera. Så det är vad jag kommer ägna dagen åt. Så i kväll kommer det upp lite inlägg om GI kosten, tex.

Så kommer jag även vänstermenyn, eftersom jag kommit på under mina efterforskningar att överätare (compulsive eating), och hetsätningsstörning (Binge eating disorder) är helt olika saker, båda är en form av matmissbruk, men helt plötsligt blev ordet matmissbruk så mycket större.

Jag har även konstaterat att jag inte är sockerberoende på det sättet som rent sockerberoende är. Jag lutar snarare mot hetsätningsstörningen (BED). Så just nu använder jag mycket tid till att försöka finna någonstans där jag kan få hjälp mot ätstörningen. Jag behöver hjälp mot den och det har jag konstaterat nu. Nu vet jag också vad jag behöver få hjälp med. då det i mitt fall gäller all mat och inte ex socker (då är det inräknat kolhydrater, stärkelser, sockerarter). För mig spelar det ingen roll vad det är jag missbrukar med, det är bara det att får jag nått på hjärnan så är det det som gäller, även om jag i vanliga fall inte äter det.

Jag har med andra ord större problem än jag velat inse, men nu har jag gjort det och jag vet att jag inte kan ordna det här själv, jag behöver hjälp från någon men vet inte var jag ska vända mig för att få rätt hjälp. Men framförallt få en riktig diagnos, av någon som vet till 100 %.

Jag behöver jobba på mig själv och mitt förhållande till mat. Jag ska berätta mer om ovanstående missbruk, och ätstörningar och försöka reda ut skillnaderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)