Veckoplanering

Förra vecakn gick det verkligen inte bra med veckoplaneringen. Jag har dock en massa rester som jag kan använda till denna vecka. Men även om det är så kommer dessa rester främst användas till lunch på jobbet. (på måndag blir det nog köplunch eftersom jag inte vet hur jag jobbar, då blir det Parmas kycklingsallad).

Men nästa vecka ska jag göra en veckoplanering. Jag ska verkligen planera vad jag ska äta och hur ofta.

jag tänker tex börja med Protein gröt på morgonen  (gröt på bovete, eller fiberberikade havregryn med ägg i, ni får recept med sidan där jag hittade det)

Jag ska även göra eget osockrat äppelmos (älskar det på gröt).

Jag ska se till att jag gör en matsedel för hela veckan, och har kommit fram till att jag ska äta ca 120 g kött/fisk/fågel per måltid som jag äter (då den innehåller kött vill säga).

Jag ska lära mig att dricka te utan mjölk i. (detta blir en utmaning, nu har jag laktosfri).

Jag kommer äta mycket isbergssallad, tomat, gurka och paprika, samt andra ovanjord grönsaker, och varma grönsaker (sånna som finns i frysdisken).

Med andra ord jag ska göra lite ändringar men det känns bättre. Måste sluta med så mycket knäckebröd. På det här sättet kan jag äta en skiva till mellis någon gång ibland. eller som extra till gröten på morgonen.

Nu kör jag in på en blandning av kosterna för LCHF/ GI / Sockerberoende. Så ska jag även lära mig att äta mindre portioner så jag inte hamnar i överätande igen.

Lite att ändra och fixa, men det känns bättre och inte så svårt längre. Nu kanske jag kommer igång om ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)