Så där ja

Då var man på banan igen. För första gången på 1,5 år ca har jag haft mens. (alltså jag har gåt ner så mina p-pille rhar givit tillbaka mig den, tidigare har den varit utebliven på grund av övervikten).

Så denna vecka har varit svår med sockret. Har smakat på pajerna och ja nu är det gjort. Mår fysiskt illa över det, men känner att nu behöver jag inte göra det. Nu är jag redo mentalt för att ta tag i mitt sockerberoende och matmissbruk igen. Däremot ska jag ta små steg och göra små förändringar tills jag är nere på topp.

Därför kommer det dröja lite innan jag är av med tex endel vetemjöl i maten. Det byts succesivt ut till dinkelmjöl, vid hemmalagning.

Jag håller koll på kalorierna (ja denna vecka som varit har itne gått bra). Men från idag är det en dag i taget som gäller. Jag ska ta det lugnt och låta det rinna ur systemet. Tar jag det en dag i taget kommer det gå bra.

Fick dessutom mail från chefen att de just nu håller på att förhandla med simhallen i hofors om träningskort till oss anställda. Så förhoppningen är att vi får tillgång till deras anläggning fullt ut, både gym och simhall. (då blir det igång med simningen igen, ska bli riktigt skönt).  Får vi kort hos dem ska jag även se om jag kan få tag i en personlig tränare, som kanske kan hjälpa mig med att komma igång med träningen på gymmet ordentligt.

Jag har även fått tag i den andra boken jag efterlyste, så nu är den hemma.

Ska ta bild på de senaste inköpen så ni får se böckerna jag har just nu, samt boken sockerbomben som jag väntar på att få köpa. (hoppas att jag får göra det, då jag inte vet när jag kommer börja plugga, men när jag gör det kommer jag vara förberedd, och inget tvivel kommer finnas. även om jag nu ifrågasätter varför jag inte gör det till hösten. Just nu är det mycket som förvirrar mig utom en sak, som jag är bombsäker på. Vad det är får jag se om jag talar om för er om några månader.

Nu ska jag sova, i morgon kommer fler inlägg, och nästa vecka är kort. Dessutom börjar jag komma in i arbetet, så det kommer bli bättre med uppdateringar igen mot vad det har varit.

Nu är det dags för min sömn, hoppas ni fortfarande håller ut och läser mina få och ibland meningslösa inlägg.

Jag ska även fixa mer menyer, så ni lättare hittar och ser vad som kommer komma med tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)