Nystart.

Jag har i dga vägt mig och vågen stod åter på 85 kg. Så idag är det dags för min nystart. Att äta bättre och rätt.

Till min hjälp använder jag mig av en blandning av LCHF och GI, jag kommer växla mellan dessa måltider. Just nu kör jag mer LCHF än Gi eftersom jag är i fas 1 som kan pågå allt från 1 dag till max 6 veckor (helst bara 14 dagar). Som en extra hjälp använder jag även produkten ProAim och ska kolla om det är något som hjälper mig. Om inte annat för att hålla motivationen igång.

Det är dags nu för min nystart, och jag kommer troligen inte väga mig varje vecka, då det bidrar till stress, så det kanske blir var andra eller tredje vecka. Ibland kanske det händer efter en vecka. Men det gör inget om det inte sker kontinueligt.

Jag har till min mentala hjälp också boen Matmissbruk "ett självhjälpsprogram vid tvångsmässigt ätande" av Anne Kathrine. Jag är matmissbrukare och det är bara att lära sig att leva med det. Just nu handlar boken om att bygga självkänsla. Och jag kommer göra övningarna i boken.

Jag kommer även börja med min cykling igen. Men tar det lugnt i början, kanske 20 min och sedan öka på. Det som ev tar emot nu blir min psykiska bit. Det att jag har det psykiska suget kvar, dock inte det fysiska.

Men det blir GI och LCHF för hela slanten. Målet är att gå ner 5 kg i taget. Först 80, sen 75 sen 70 sen 65 (här väntar jag och känner efter om jag verkligen behöver gå ner mer.)

Jag ska försöka komma på lite olika priser till mig själv för varje mål jag uppnår.

Men det största priset kommer bli, min mentala hälsa, att jag har börjat lära mig att älska mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)