lyrisk

A eller nästan i alla fall.

I dag har jag ätit minimalt med kolhydrater, och så har jag hållit nere på portionerna vad gäller kött. (lite för mycekt turkisk yoghurt har det blivit, men jag lär mig).

Däremot vet jag inte om det är spök motivation eller nyhetens behag som gjort skillnad på mig.

ProAim smakar verkligen skit. Den har dock gjort (här vet jag inte om det är så), så jag inte har haft sötsuget under hela dagen. Jag har ätit två små protioner än så länge (ska äta min kvällsmat snart). Små protioner för vad som brukar vara mig. Jag har dessutom inte haft någon form av sockersug under hela dagen. Jag har inte gått till kylen och frysen och funderat på vad jag är sugen på, inte en enda gång. Jag som brukar gå flera tusen steg fram och tillbaka varje dag, och för det mesta stoppa något i mig.

Så som det verkar så hjälper ProAim mot mitt sug, men vi får se hur det blir när jag jobbar. Den har även dämpat mina hungerskänslor. Så känns det i dag, om några dagar får vi se om det verkligen är så.  Just nu är jag försiktig med detta då ajg är rädd för att det bara är nyhetens behag.

Men skulle det om några dagar visat sig att det håller i sig, blir jag världens lyckligaste, för då kommer de hjälpa mig med det jag behöver extra hjälp med. Medans jag jobbar på att må psykiskt bättre, behöver jag den hrä extra hjälpen för att bryta vanan med hungern. Om de hjälper mig med detta kommer jag ha lättare för att komma igång med motionen igen. Jag behöver bara ha den fysiksa avlastningen för att kunna hantera den psykiska.

Så håller det här i sig, så känns det som att självhjälps programmet jag genomför nu kommer hjälpa mig en bra bit på vägen.  Jag ser åter ljust på framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)