Loggbok

Jag har skrivit ett utdrag ur min "loggbok" dock inte den som jag ska skriva för att underlätta mitt tillfrisknande. Men ett inlägg ur hur det kan se ut. (Det var ett dagboksinlägg jag skrev den dagen).

I dag börjar jag med mitt skrivande i Loggboken. Jag har inte ätit godis sen den 5 april Men kommer inte börja räkna förrens nu idag den 2 maj. Första månaden har jag avsatt till att vara helt säker på hur jag skulle göra. Jag har lagt om kosten till "sockerberoende kost" en blandning av LCHF och GI.

Men idag käner jag att det är dags at börja föra loggbok över mitt tillfrisknande. Det kommer vara som en dagbok, där jag skriver mina tankar och känslor. Jag kommer skriva om mitt förhållande till tillfrisknandet. Saker jag komemr på och lär om mig själv i mitt liv tillsammans med maten.

Jag kommer även skriva ner övningarna som Bitten Jonsson och Pia Nordström har i sin bok sockerbomben. Det är saker att tänka på och fundera över som man sedan skriver ner i Loggboken. (ni som går på tolvstegsmöten, kanske redan har en sådan, eller har en mentor som hjälper er md liknande uppgifter). När jag vet mina arbetstider ska jag börja gå på möten själv. Jag känner att jag kommer behöva det extra stödet för att lyckas. (Detta har jag kommit på nu när jag har haft min första tunga månad, som verkligen varit svår stundtals).

Jag har en fin bok som jag tänker använda till Loggbok. Jag vill må bra nä rjag skriver i den och vill veta att det är min bästa vän. Någon som lyssnar oavsett vad jag har att säga. (för mig funkar det bättre att skriva mina känslor än att prata om dem).

Det första jag kommer skriva i min loggbok, som jag sitter och funderar på i skrivandet stund är: att formulera med egna ord beslutet att förändra mitt förhållande till maten. Jag ska beskriva VARFÖR jag vill förändra det.
Sen kommer jag skriva under. Detta ska jag skriva ner senare i kväll, efter att jag skrivit lite. Det är min första sida en sida som ska påminna mig varje gång det känns tung. Varje gång som jag har svårt eller behöver påminnas om varför jag vill bli frisk. Därför är det viktigt att det verkligen står allt jag kan komma på. Det är också därför som det står längst fram i boken.

Jag kommer även skriva mer om sockerberoende här på bloggen. Ni kommer få reda på mer om loggboken och att göra en matplan och matdagbok.  Har  ni frågor tveka inte att fråga. Jag svarar er alltid. (skulle ett svar dröja mer än två dagar ta kontakt igen, mail kan hamna i skräpfiltret och då behöver jag bara godkänna er mail så kommer de fram).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)