inköpslista

Jupp jag ska ju börja bli duktig och veckohandla hade jag tänkt mig. Men det verkar som det inte blir så. Det blir en form av månadshandel i morgon. Mest blir det köttprodukter och frysvaror som inhandlas. Konserver etc.

Däremot kommer jag varje vecka handla färskvaror som mjölk (laktosfri), äpplen, grönsaker och andra färskvaror. De får helt enkelt bli veckohandling med kompelment till månadshandeln.

Men lite som jag komemr köpa hem, är kycklingfileer, kebabkött (stor kartong hos Willys), köttfärs, falukorv ja det mesta man kan komma på. Så blir det lite havregryn, ska nämligen börja äta gröt på mornarna, så jag står mig längre. Börjar med det i morgon, även om jag inte har så mycket tillbehör.

När jag har handlat och jag vet hur jag jobbar i morgon ska ni få reda på vad det blev, och hur jag tänkt mig. Ska även göra en matsedel till varje vecka, så jag har en matplan.

I morgon kommer det bli
grötfrukost,
mellanmål blir morrötter.
Lunch kommer jag köpa en kycklingsallad.
Middag kommer jag äta lite chilikoncarne, med rivna morrötter.

Så kommer morgonen se ut (har lite chiliconcarne kvar några portioner, samt lite kålgott, och lite ugnstekt falukorv, så jag har några portioner över av det, till mat och lunch i framtiden).

Jag ska även börja äta lite majs igen, då jag tycker det är gott i sallad. (blir fryst majs med paprika och ärtor för det är gott i sallad. )Blir dock inte några mängder, utan en liten del i salladerna jag kommer äta.

Basen för varje måltid hos mig kommer vara halva tallriken grönsaker, helst både varma och kalla. (bulgur komer alltid vara ett tillbehör till salladen). Sedan blir det lite kött och ev dressing till.

Så på det sättet ser min framtida middagar ut. =) Och vet ni vad det känns fräscht att äta så här.

Tror jag har funnit min kost, eller är på god väg. När det känns bra i magen och i själen att äta något då ska man köra på det. Lita på magkänslan, och gör det som känns rätt för dig. Det är så jag tänker köra på. Med det jag mår bra av både fysiskt och psykiskt. Nu börjar jag känna mig på rätt väg.

Just det en avstickare. I dag gjorde jag något dumt, Jag åt choklad med nötter i. Var nog nerverna och kanske en önskan att börja om med tanke på att jag ska börja  med min loggbok och då känns det sent eftersom jag varit sockerfri en månad redan. Men godiset gjorde inte det hela bättre. Däremot blev jag grymt illamående och spy färdig av det. Så nog har avhållsamheten haft effekt. Men det känns inte så bra i samvetet. Så onödigt och att slänga pengarna i sjön. I morgon blir det nytt börja om från början helt enkelt med 100% avhållsamhet. Nu vet jag vad jag vill och varför, Nu tänker jag följa det hela spåret igenom.  (hoppas inte att abstinensen går igång igen).

Nu ska jag slappa lite och ta det lugnt (har gått över 10 000 steg i dag). Nästa vecka börjar stegutmaningen.
Första målet: minst 10 000 steg per dag under alla 7 dagar, under veckan. Så ökar jag med 1000 steg per gång, i stället för 250.

Så i morgon börjar en ny avhållsamhet, och min egna stegutmaning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)