Frukost dagens viktigaste mål.

Alla säger det oavsett om du pratar med vänner familj, skolsköterskor, läser en artikel eller liknande.

Alla säger att frukosten är viktigast. Den startar dagens förbränning och det är nu kroppen tar upp mest näringsämnen. Men jag tycker att frukost är svårt. Vad ska man göra och vad ska man äta.

Jag är inte förtjust i flingor. Jag hatar omelett.

Så vad äter man då ?

Jag brukar vanligen äta typ makrill i tomatsås, Gröt har jag börjat äta igen, jag älskar kokta ägg. LCHF frukostarna med stekt bacon och liknande blir nog mest på helgerna eller någon gång i månaden. Inte så ofta, då jag blir less på det snabbt.

Jag vill ha en fräsch frukost, med mycket grönsaker och då är kokta ägg och makrill perfekta till. Vill man lyxa tilld et, kan man även ta med räkor elelr kräftstjärtar i det.

Men kollar man i dagens böcker och tidningar är det mest stekta frukostar. Inte de här klassikerna osm man fick hos mormor och morfar, med gört, ägg, te jouice etc. (de var höjdpunkterna med att sova över, just att få äta frukost (= )

Men varför gör man inte sådant när man är ensam. Är det för att man alltid stressar på morgonen och inte tar det lugnt. Allt idag ska gå så snabbt, och maten ska gärna vara färdig på en blixt sekun så man kan slänga i sig den snabbt.

Jag är defenetivt inte perfekt med min frukost, Jag är ganska värdelös på vad jag ska äta. Men idag har jag lovat mig själv att jag ska bättra mig med frukostarna. Att jag ska äta gröt på morgonen, ta med mig mellanmål till jobbet, så man orkar med hela dagen.

Har ni tips att ge mig på bra och nyttiga frukostar, något ni brukar äta. Något som gör att ni håller er mätta i några timmar innan det är dags för nästa mål med mat. Gärna om ni har mellanmålstips också. Skulle vara jätte kul om ni ville dela med er till mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)