Första dagen avklarad.

Japp då har jag jobbat, fick förmiddagspasset till mitt förfogande och det känns kanon än så länge. =)

Har lite träningsvärk i musklerna på ovansidan av låren, efter att jag gjort en massa knä böj ner på huk och sen upp. (Jo jag har lärt mig at tinte belasta ryggen för mycket efter en inflammation i en muskel när jag gick på gymnasiet).

Alla som jobba rpå fabriken är grymt trevliga och jag kan framöver äta pajer från dessa företag med gott samvete (ur hygienisk syn, för damn det är som ett fort. Det känns jätte skönt att ha den vetskapen hur noggrant och hårt det egentligen är i fabriken som tillverkar livsmedel. I alla fall på den i hofors. Nu undrar ni vad vi tillverkar. Jo dessert pajer, och förhoppningen är at det ska fortsätta med att vara på det viset framöver. (då kanske jag får förlängt).

Har dessutom hunnit med att månadshandla. En hel del faktiskt. Korv (upptäckte när jag kom hem att det var druvsocker i dem, så det får gå för den här gången). Kebab kött, En massa bacon. Gigantisk burk med tonfisk i vatten (ska delas upp i portioner). Ja en massa saker fick jag handlat hem. Så nu borde det räcka månaden ut, annars är det något fel . (grönsaker och laktosfri mjölk (som jag bara har på gröten), är färskvaror som jag köper nytt varje vecka eller rättare när det tar slut.

Jag har köpt hem äpplen och ska göra sylt i morgon. till gröten givetvis.  Köpt banan som jag kan ha i morgon på jobebt när vi fikar. (en av tjejerna som går andra passet är riktigt ordentlgit allergisk mot nötter, så jag tar inte med mig sådana till jobbet alls).

Så köpte jag lite bröd som kan vara gott att ha, rallarhalvor, som är osötade.

Jag har helt enkelt lagt om kosten utefter mitt sockerberoende. (första veckan på nya jobbet kommer dock vara svårast att klara av. Men jag ska klara det.

Just det stegen då ?

Det blev 8613 steg på räknaren. I fabriken får vi inte ha sådana på oss, så därav kan jag inte räkna stegen där inne. Bara uppskatta hur många steg det blev och det kanske blev just över eller under 10 000 steg.

Men räknaren säger i alla fall 8613 steg. I morgon försöker vi med 10 000. + dem i fabriken.

Nu är det dags för mig att sova, så jag orkar upp i morgon 4.30 för att göra mig i ordning och ev äta min gröt. Funderar på om jag ska göra den på jobbet i stället på förmiddagsfikat. Men får se hur det går att äta den i morgon bitti i stället. Funkar det inte, tar jag en frukt eller något på morgonen och gröten närmre lunchen, så nått lätt till lunch och ja ni ser ju mönstret. Det är lite annorlunda för mig att jobba skift. Hur gör ni som jobbar elelr har jobbat skift? Åt ni så tidigt på morgonen eller tog ni det senare och kanske inte gröt?

Ge mig gärna förslag på frukost och sådant nu när jag jobbar skift. (kanske kan jag åka in så jag är där tidigare och kan äta frukost innan kl 6 i alla fall). =) Nog löser jag det på ett eller annat sätt.

nu ska jag däcka i sängen, i morgon blir mitt första långa pass. Nästa vecka är det kvällspasset som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)