Mår så jäkla bra.

Att få det här jobbet hos Vendator i Hofors och jobba kundtjänst åt Telia har verkligen lyft mitt humör. Mina arbetskamrater är nog världens bästa, och alla är så lätta att prata med. Vi sitte roch snackar om allt mellan himel och jord, och det funkar skitbra. Det har gjort att jag denna vecka inte enns tänkt på hur jag äter, så jag vet faktiskt inte om jag har gått upp eller ner, men det kvittar. Jag mår så bra psykiskt så det är skamligt åt det. Bättre blev det i dag när jag fick erbjudande om att arbeta på tisdag för ett annat företag, som jag försöker få en anställning på 50 % hos. Kanske är detta början på den anställningen som jag vill ha hos dem. =)

Men hos telia vad gör jag där. Jag jobbar faktiskt med information och en special kampanj de har udner mars månad, där de vill belöna trogna kunder som har både telia Bas (fast tele) och bredband. Eller de som bara har bredband och vil ha tele, eller tvärt om.

De har gjort att man på de bredband över 0,25 Mbit tjänar 5 kr i månaden, genom att täckna det här avtalet.  Dessutom kan man välja till TV på bredbandet kostnadsfritt (ja elle rman betalar 249 kr / halvår, för nätavgiften, eller som det heter hos andra för kortavgift). Box får man låna av dem så det köper man inte till. Det blir dyrare om man väljer till fler kanaler, detta pris gäller bara start TV:n.

Men visst är det kanon att man kan spara 5 kr per månad om man samlar hos dem då både bredband och hemtele. Och att man dessutom kan välja till startpaketet på tv.

Det jag informerar om är Skanova som vi hyr in oss på kopparnätet (det som gör att vi har så bra täckning), har höjt sina priser, vilket gjort att telia varit tvungna att höja priset på den fasta avgiften. Men då ska man också tänka på att de inite höjt fast avgift eller andra avgifter på 8 år, utan bara sänkt minut taxan hela tiden.

Så är skanova det bolag som de flesta operatörer har hyrt in sig hos, så telia var först med höjningen och ärliga. De andra kommer troligen få höja för att gå runt de också, på ett eller annat sätt. Så länge de är öppna och ärliga om det tycker jag det är helt ok, men smyghöjningar gillar jag inte.

Höjningen gäller från den 14 april, så det är ett tag kvar. 

De som har ett bundet avtal kommer inte drabbas av höjningen förrens det LÄNGSTA avtalet har gått ut. Men det kan vara smart att fixa kampanjerbjudandet i alla fall, innan så går det igång på en gång när bindningen är slut och då slipper man höjningen helt och hållet, och får 5 kr mindre i månaden i stället.  (Den nya kampanjen innebär ny bindningstid som läggs på efter den nuvarande, så det blir den som är kvar + den nya, men samtidigt är bindningen till för att skydda kunden mot höjningar, så det är smart att använda sig av bindning).

Jag har dock bundit mig till ett annat bredbandsbolag, så jag får bara hoppas på att detta finns kvar när jag ska börja tänka på att byta bolag igen.

Men jag tycker det är ett bra erbjudande, som gynnar telias trogna kunder. Som desutom sänker priset för dem, som samlar allt hos en leverantör.

vill ni läsa mera om detta kan ni göra det här : Telia.se

Eller så ringer ni kundtjänst så får ni prata med någon som jobbar där med detta och de kan berätta ännu mera. (kanske hamnar ni hos oss i Hofors).

Men jag kan säga helt ärligt att jag kan tänka mig att jobba med liknande för telia ett bra tag framöver, för det är produkter jag kan relatera till och som jag står för. Jag vet att de är bra och jag tycker om deras produkter, så därför är jag stolt över att nu få chansen att arbeta för dem, och för att ha deras produkter =)

(nä detta är inget reklam inlägg, bara helt spontant jag som berättar om mitt nya jobb, och det är samma info som finns på hemsidan).

Kommentarer
Postat av: Sussi

Fan vad skoj att du mår bra och verkar vara på G igen.

Sussi

2009-03-07 @ 20:36:57
URL: http://nuskakilonabort.blogg.se/
Postat av: nadia karlsson

det känns jätte skönt, tror att jag behövde det här jobbet för att få en boost så jag fick tillbaka energin och motivationen =)

2009-03-07 @ 22:00:25
URL: http://mnl.blogg.se/
Postat av: Karolin

Vilken härlig blogg du har! Känner mig otroligt inspirerad när jag läser! Grattis till viktnedgången och det där inlägget om att sluta räkna kalorier var jätte bra! Jag har själv varit där och man måste lära sig att lyssna på kroppen så reglerar den allt automatiskt! Lycka till!

2009-03-08 @ 10:55:38
URL: http://morgongavan.blogg.se/
Postat av: nadia

Det är så tråkigt att räkna. Och så för mig som haft ätstörningar är det livsfarligt. Man blir liksom helt kontrolerande. Och så snart jag ser de tendenserna så slutar jag bara för att inte ramla tillbaka. Det är nog största risken med att räkna kalorier för mig i alla fall.

2009-03-10 @ 11:23:05
URL: http://mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)