Varför äter jag?

Har suttit och tänkt på det varje gång jag gått till kylen idag (har inte ätit något).

Men Varför har jag ätit, Varför har jag mit tmissbruk?

Det finns nog inget enkelt svar egentligen, inte ännu. Men några reflektioner har jag gjort.

Oavsett humör har jag alltis gett kroppe godsaker. har jag klarat något har jag gett mig själv godis som beröm. Har man varit glad och firat har man ätit. Är man ledsen får man mat, är man uttråkad äter man.

Jag har gjort det här så länge och ofta att det idag går på auto för mig. Jag tänker inte, jag börjar innan hjärnan registrerat sinnesstämningen. Idag hr jag varit tvungen att fylla tomrummet med något annat. För jag har inte haft godis och kakor att fylla det med.

Jag måste försöka komma underfund med allt detta och verkligen gå ner på djupet till varför. För det här ovan är bara en liten skrapning på mitt missbrukar problem. Det finns något mer och jag ska finna det.

Varför äter jag egentligen ? Vad ligger under ytan, under  sinnestämningen?.

Har ni funderat på det här ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)