Nu är cirkusen över.

Jobbet säkrat ännu en månad, och den 27 juli skriver jag nytt kontrakt eller rättare förlänger jag de tjag har så får vi se hur det går.

Nästa vecka har jag tagit semester (ja eller nästan, ska vara hemma och ev jobba om jag behövs).

Så jobbar jag en vecka, och de sista två veckorna denna månad får vi se hur det blir med, om jag jobbar eller inte.Oavsett får jag lön för de två sista veckorna också, så jag blir inte utan pengar.

Så nu har jag säkrat en månad till och säkerställt med cheferna på båda ställen. Och jag är garanterad detta. Så nu behöver jag inte oroa mig för det.

På måndag eller rättare på söndag, börjar jag med måbras viktklubb igen, så får vi se hur det går. Motions cykeln skastädas i ordning och lite andra saker ska fram här hemma. I helgen blir det tvätt och städning. Men jag har verkligen bestämt mig.

Nu får det vara nog, det blir till att lära sig portions storlekar. Ju mer jag går ner dessto mer kommer jag egentligen få äta. Som jag väger idag ska jag äta 1800kcal för att gå ner. Med måbra kommer jag ligga under det. Men när jag närmar mig min Målvikt kommer jag även öka intaget av kcal. Jag kommer ligga på runt 1600-1700 kcal när jag  nått målvikten. Detta kommer vara mina kcal för att hålla kvar min vikt.  Inte för att gå upp utan för att stå stilla.

Så med det i åtanken kommer det nog gå bra det här. Med träning förståss, Jag måste nämligen träna för att gå ner i vikt. Bara haft svårt att få arslet ur och göra det. Jag kommer liksom aldrig in i det. Men när jag väl gör det brukar det lyckas hålla i sig.

Då blir det även vägning varje söndag på veckorna. Så på söndag väger vi oss (lär ha gått upp ett par kilon efter dessa två dagar, fulla med äckel. =(  Jag måste lära mig att klara av att släppa kontrollen. Vissa saker kan man inte styra över. (detta finns det en artikel om i tidningen jag fick hem ifrån Måbra, som jag berättade om. Ska läsa den så får ni veta lite av det jag lärt mig om det här ämnet. Hur man kan arbeta på det.)

Ska ägna min ledighet till att fixa med bloggen, alla länkar till olika bloggar och hemsidor. Så ska jag skriva lite mer om allt möjligt. Så ska jag fixa mina bilder från den lilla kameran (min systemkamera har jag lånat ut till mamma, som väntar valpar vilken dag som hellst.)

Nu är det snart dags för sängen. Blir mer uppdateringar i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)