Första dagen på mitt nya liv.

Då har man börjat nu då.

Med att väga och mäta allt jag äter. Registrerar det på MåBras hemsida. Senare i kväll får ni min dags kost konsumtion.

Ska skriva ner lite kostplaner också, eller saker att tänka på när man är beroende av olika mat. Tex kolhydrater, socker och fett. (det är skillnad på dem, är du som jag beroende av alla, får man ta en sak i taget).

I dag ska jag bara ta det lugnt och inte göra så mycket, i morgon ska jag iväg till arbetsförmedlingen, och så ska jag kanske handla lite om det behövs.

Men än så länge känns det här bra.

Vad förväntar jag mig av den första veckan då ?

Jo nu drar jag ner på kcal och äter mindre. Speciellt mindre socker och kolhydrater. Så de första dagarna väntar jag mig huvudvärk. Men det är inte säkert.
Nu ska jag även börja dra ner på kaffet för att om en vecka vara helt kaffe fri. Då kommer det vara Te och Vatten (gärna smaksatt vatten utan socker, men med kolsyra).

Så nu har jag lite projekt att stå i.

När man gör något sådant som det här, med att byta kost och sluta med tex socker, är det bra om man kan hålla sina fingrar sysselsatta. Att man skaffar sig en hobby, något att göra.

Jag älskar korsstygn och har en stor tavla som ska göras färdig, så när jag känner att det närmar sig att bli sugen på nått "gott" då tar jag fram broderiet så syr jag en stund. De första 3 dagarna brukar vara tyngst och jobbigast, sen blir det bara enklare. Så nu är det bara att ge gärnet.

Just det.
Invägningen för startvikten gick till 86 kg. (nu blir det vägning varje vecka).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)