Alli

Jag har fått en förfrågan om vad jag tycker om det recept fria medlet Alli.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta piller, om det funkar eller inte. Jag skulle nog inte rekomendera detta till någon om det inte var näst sista hoppet, och kanske inte enns då. (sista hoppet är en magsäcksoperation).

Ska ni prova och inte ser någon annan utväg, tänk på att ni MÅSTE följa deras vikt och motionsprogram. Annars lär det inte fungera. Ni ska hellst ha som jag ett BMI över 28 (tänk på att BMI kan vara missvisande)

Jag ser nog hellre att ni i så fall tog kontakt med en läkare och körde något recept belagt, det är inte för att jag tror att det är bättre, utan för att ni har en jämn kontakt med läkare, som ser över hur ni mår. Ser till så ni får allt ni behöver i er, och ser till att ni inte råkar ut för några fysiska skador. (ingen vet hur ni reagerar på medicin).

Jag har dock haft tanken på att prova Alli, det ska jag erkänna. Men jag läste bipacksedeln och såg att 1 av 10 riskerar inkontinens (alltså diarreer som bara kommer utan förvarning). Det lät inte så trevligt och eftersom jag har för vana att äta på tok för mycket fett för dessa piller vågar jag inte prova. (jag överäter fett, och det är jag medveten om). Men vem vet jag kanske sitter här någon dag och äter dessa piller.

Så jag vet inte, är ni nyfikna kan ni boka en tid för hälsorådgivning och info om Alli på apoteket. Men helt ärligt ska ni äta något piller som Alli tycker jag att ni ska ha en bra kontakt med läkare som följer upp er. Och då kan ni lika gärna äta ett receptbelagt preparat.



Innan ni tar detta preparat konsultera läkare.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)