Så mycket information att bearbeta.

Jag har börjat läsa boken om KBT och gå ner i vikt. Och ja jag har inte börjat med programmet ännu, men har läst en massa annat i boken. Och det är mycket information som ska bearbetas, mycket jag inte tänkt på. Mycket som jag kommit på att jag gör som jag inte trodde eller förnekade förrut.

Tex att man ska acceptera sin övervikt för att kunna göra nått åt det, och ja jag har varit öppen med den. Men jag har aldrig accepterat den så jag kan ta steget att välja att göra nått åt den, eller inte.

Så nu har jag börjat, tror inte att jag accepterat den helt och hållet. Men jag har insett att den finns där och att jag måste göra nått för att komma tillrätta med dem. För mig gäller träning och äta bättre.

Jag har redan minskat på portionerna och äter tills jag är mätt inte mer inte mindre.

På fredag köper jag hem en crosstrainer (levereras nästa vecka). Så börjar jag med den träningen.

Jag jobbar även med matmissbruksboken och det har tagit mig nästan en månad att göra färdigt uppgift nr 2 i boken. Men nu är jag färdig med den så jag kan ta steget vidare till nästa uppgift. Jo det tar lång tid att bearbeta det man läser och skriver, man lär sig mycket om sig själv som man inte varit medveten om tidigare.

Just nu har jag börjat med att göra 20 armövningar med fri vikt varje dag. Morgon och kväll. När det går lättare kommer jag öka på tills jag gör 60 st / dag, då kommer jag gå över med att inte använda båda händerna på hanteln utan arbeta med en hand i taget (detta efter att jag nått maxvikt på hanteln).

Crosstrainerna kommer jag börja med lättaste motståndet, hur länge det får jag se efter att jag har köpt hem den och sett hur lång tid jag orkar jobba med den, så tar jag det från det.

Maten går hur bra osm hellst och mina humörsvängingar är mycekt bättre, jag mår också bättre psykiskt är inte lika irriterad och rastlös.

Just nu packar jag nästan för fullt, det går lite långsamt, men det blir framsteg i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)