Krymper magsäcken ?

Börjar fundera på om det verkligen är så att magsäcken krymer.

Har ju minskat mitt intag av mat den senaste veckan, och jag blir mätt på mindre. Jag äter inte hela tiden heller. I dag delade mamma och jag dessutom på en pizza, och vi tog en storlek som annars är lagom att dela på (medium).

Men vi konstaterade båda snabbt att det hade räckt med en small, för vi blev så där äckelmätta så att det itne är gott o äta liksom. Så jag började fundera på om det är så att magen verkligen krymer, eller om det är något annat som händer och gör att man upplever det som det. (nu vet vi juförsig vad vi ska köpa för storlekar på pizzan framöver).

Annars då ?

Jo första veckan med min kostplan har resulterat i - 2 kg (och nej jag tror inte att den pizza jag åt idag kommer förstöra det, men det förstör om jag fortsätter äta det resten av veckan).

Så jag måste säga att jag tycker första veckan blev lyckad, som rasade 2 kg i vikt. I kväll blir det bara yoghurt och någon smörgås, eftersom jag fortfarande är jätte mätt efter pizzan. Ska även börja planera för mitt och lillebrors biobesök. Vi har som tradition att se alla Harry Potterfilmer på Bio. (Det är enda filmen vi går på bio för att se).

Ska fortsätta skriva på min själv bio så jag kan publicera den här, så kasnke det hjälper till att berätta lite mer om beteendet som jag hade i mitt missbruk.  Skrivtorkan har äntligen släppt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)