Varning för OstKoma

Det här är inget skämt.

tror jag lyckades trycka i mig nästan 6 dl riven hushållsost i går. hur då ?

först en hög med chili-cheese som jag gjorde själv och som var LCHF vänliga (ni ska få recept på dem)

Sen gjorde jag ostkex till tacosen, som jag också tröck i mig. Samt då riven ost och smältost, till tacosen. Så mer eller mindre 6 dl  ost på en dag.

Kan tala om att jag i dag lider av fruktansvärd ostkoma. Kaffe med mjölk lindrar lite, men jag kan inte rekomendera en dag med överkonsumtion av ost. Detta då ost jäser i magen.

(Mamma nu vet jag hur Wilma kände sig efter att hon tröck 2 kilo ost på 30 min. Våran Labbrador som vi hade.)

fy sjutton vad det känns, inte så det gör ont, bara så man liksom är jätte full i magen, dock har jag inga hungerskänslor och det är nog ok.

Men sen när ni får recepten så vill jag nog passa på att varna för den nya koman som slår Paltkoman med hästlängder.
OSTKOMAN akta er för den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)