Träning

Som ni märker har jag inte skrivit in mina träningsrapporter ännu. det ärhelt enkelt därför att jag behövde börja om igen.

Det blev lite för mycket av det goda, så jag helt enkelt stod stilla kroppen vande sig vad träningen och tog inte till sig av det jag gjorde. Såjag har haft ett par veckors paus, och inte gått lika månag långpromenader, och inte cyklat.

Nu har jag återigen bötjat gå mina långpromenader varje dag, blir runt 17000 - 20000 steg per dag. Så nu ska jag göra så ett par veckor, för att sedan lägga in motionscykeln igen på bestämda dagar och tider. Detta för at det förhoppningsvis ska ge effekt.

Jag kommer så snart jag har ett jobb, börja simma igen hade jag tänkt, då kommer jag byta ut någon av motionscykelpassen mot simming, och bara hålla mig till 4 träningspass i veckan (utöver mina promenader).
Jag tror att detta kommer ge mig störst effekt för min fortsatta viktminskning.

Så nu ska jag börja ordna till min träningsrapport igen, så får vi se hur det går.

Frågan är bara, ska man rapportera allt stegräknaren visar, eller bara typ hur många steg man gått under dagen, hur många av dem var i snabb takt och hur många minuter i snabb takt man gått samt kcal stegräknaren sägera att man gjort av med..

Jag tror att det blir det sistnämnda faktiskt. Det blir enklare att kolla på och redovisa. Vill någon veta något merfår de väl bara höra av sig och fråga..

cykelpasset kommer jag redovisa med hur många minuter, distansen & kcal

När det kommer till simmingen, blir det hur många längder, hur lång tid jag simmat. Svårare än så blir det inte. =)

Enkelt, eller hur? Varöfr göra det så fruktansvärt trassligt som jag gjort från början. jaja man lär sig av sina misstag.
Ska även ställa om stegräknaren efter min nya vikt, och mäta steglängden igen. Så jag får rätt resultat från och med i morgon.

Hur tränar ni? Ser ni till att ni går 30 min minst 4 gånger i veckan ? eller tränar ni på annat sätt?

Kommentarer
Postat av: Trillian

Just nu tränar jag inte alls. Men mitt mål är att komma igång med träningen den här veckan eller nästa. Ville först ge mig själv chansen att lära mig om kosten och aklimatisera mig själv. Så att säga.



/Trillian

2009-01-23 @ 10:58:33
URL: http://trillianshorna.blogspot.com/
Postat av: nadia karlsson

Tycker det låter förnuftigt =), Ta det också lugnt i början av träningen speciellt om du inte är van, då det även av vanliga promenader kan bli överansträngning =)



Vet att det kommer gå bra för dig.Undrar du över något är det bara att fråga.



/Nadia

2009-01-23 @ 16:39:12
URL: http://mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)