Träning. Gör om, Gör rätt...

Satt och reflekterade över det här med min träning. Det gick inte så bra sist när jag körde en vecka stenhårt. Och funderade på varför.....

För några veckor sedan cyklade jag 25 min varannan dag, och gick ner nästan 2 kg. Det tycker jag är kanon, Sen bestämde ja gmig för att utöka träningen. Hur gjorde smartarslet då ? Jo jag cyklade varje dag och tyckte det skulle ju vara skitbra.

Sen utökade jag till 30 min varje dag. och gick inte ner ett gram. Tror ni jag har avrit sur över det. Varför blev det då så ??
Borde jag inte ha gått enr något. ?

Nej, kroppen behöver ju ha vila för att kunna förbränna. Så genom att köra på varje dag så får inte kroppen den vila den behöver. Jag går minst 10000 steg varje dag, ibland mindre. Detta genom att jag traskar med hunden.

Så cykelträningen är väl egentlgien det enda som gör att jag förbränner. Men det gick ju inge bra för mitt lag att göra det varje dag.

Så då gör vi om och Gör rätt.

Så från och med nu kör jag cykling samt lite styrka för armarna varannan dag, minst 4 dagar i veckan.

Alltså 30 min cykel måndag, onsdag, fredag, söndag (söndagen kan bytas till lördagen om det är nått som händer på lördagskvällen så jag behöver vila ) ;-)

Då kanske jag får igång förbränningen av fett igen, så jag inte står stilla.

Ibland får man sitta ner och reflektera över vad man kan tänkas göra för fel. och jag tror att detta är ett av mina fel som jag gör, nämligen att jag tränade utan att låta kroppen ta till sig den.

Så till nästa vecka får vi se om det går bättre. Ska börja idag, men vet itne om det hinner göra någon skillnad till på söndag.

Så även med motionen Gör vi om och gör rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)