Stålt över mig själv.

Av flera anledningar faktiskt.

1 I dag visar stegräknaren på 20 022 steg och då har jag några hundra kvar innan jag kryper in under täcket.

2 Jag har fått min affäridé kolla på och bedömd, för att se om det är värt att fortsätta arbetet med dem. Och det blev ett Ja. Min hanläggare som kollade på den tror på den, och att jag har rätt inställning för att göra det jobbet. Så nu ska jag skriva ihop den med en röd tråd för att inte få spret och koncentration, sen blir det till att börja med resten, hela tiden kommer han hjälpa mig med tips och idéer och fortsäta handleda mig. (tryggt det känns)

3 Jag har hittat en distansutbildning som jag tänker söka till 2010, på en folkhögskola distans, så jag antingen kan köra parallelt med företag eller arbete. Dessutom är denna utbildning ett bra kompliment om jag startar eget.

4 Jag är medveten om vad som behövs göras för starten, efter starten, med att gå kundbesök, få in pengar, marknadsföra etc.

5 Jag vet att jag är redo, varför?
 Jag tror på idéen,
Jag har personlig erfarenhet inom alla områden,
Jag vet att jag klarar bokföring etc (jag har även bestämt vilken bank)
Jag har en gigantisk lista med saker att göra innan man börjar med starten (den ska dock uppdateras)
Jagvet att jag behöver extrautbildning på 3 veckor för att starta (detta får jag innan starten från antingen arbetsförmedlingen eller MiRoi som handleder mig nu, måste bara ha en hållbar och färdig affärsidée)

Jag är skiträdd för att starta eget, fast aknske mer nervös än rädd. Men jag vet att jag klarar det. Rädslan är bara bra att ha.

Nu frågar sig någon vad det är för nått. Jag berättade för mormor och morfar om att jag funderade på att starta webbbutik eller vanlig butik, men nej det känndes inte rätt efter ett års arbete. Kunde inte få fokus på affärsidéen helt enkelt.

Nu tänker jag inte säga vad min affärsidée är för nått, bara att Mormor hade rätt. Man ska hålla sig inom sitt utbildningsområde och det gör jag. Jag kommer ha användning för alla utbildningar jag har, samt de två jag sakta men säkert kommer utöka med. Jag kommer helt enkelt stanna inom mitt område, bara ett annat av dem. Och det känns jätte bra jag har liksom hittat hem.

Så ja jag har tjänat vuxenpoäng idag, och känner mig starkare och mer redo för allt som kan hända. Jag vet vart jag ska så nu blir det raka spåret dit. Först genom att starta eget, och få mig ett jobb. Det ser ljust ut för framtiden.

Jag känner mig jätte stolt över mig själv och kan nu arbeta mer med mig själv och bara vara jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)