Oväntad kommentar från kreditor.

Ni är några som vet att det blev strul med posten och kreditor under förra året. Dock ska sägas att allt är betalat och det inte finns något mer att säga om det.

Men jag tänkte jag skulle svara på kommentaren i alla fall, och gör det på mitt vanliga lilla sätt. Det här är kommentaren.


Hejsan Nadia!

Jag arbetar som kundtjänstchef för Kreditor och kontaktar dig efter att ha hittat ditt inlägg ovan. Vårt mål är alltid att ha så nöjda kunder som möjligt och jag vill därför försäkra mig om att du känner dig tillfredsställd med vår hantering av ditt ärende!

Finns det något jag kan göra är du varmt välkommen att kontakta mig på nummer 08 120 120 32 eller via nämnda mailadress.

Vänligen,
Sanna Fransson


Jag tackar för att ni tog intresse i min blogg och kommenterade. Dock kan jag tala om att ni inte kan göra något mer för mig. Det svar jag fick av posten var att ni skulle ha reklamerat också, men vad d kunde tala om hade det inte gjorts. Så därför kan de inte ge mig eller er ersättning för att breven inte kommit fram.

Min spontana tanke som jag har haft länge, är det faktum varför ni inte skickar era kontrakt på avbetalningar rekommenderat, så mottagaren måste gå till posten och skriva på papper om att de mottager det. Visst det blir lite dyrare, men det minskar stressen för kunden.

Ett kontrakt är dessutom en värdehandling och skicka det med B-post är det mest ansvarslösa man kan göra, då det är känt att posten ibland slarvar bort b-post. Men ni gör inte på det sättet, men det är min rekommendation.

Då jag dessutom funderade på att starta företag och använda eran tjänst valde jag att köra avbetalning via er, men det gick som sagt som det gick, och jag har för framtiden valt att starta samarbete med annan kontakt, ifall det är så att jag startar mitt företag. Ni slarvade dock inte bort mitt kontrakt, utan det försvan i postgången och det kan ni inte hållas för. Ni säger att ni skickat det, så jag tror på det och då är det hos posten det har felats, Det ska ni inte ha något för. Där kan ni inte göra något annat än att reklamera

Däremot för att förbättra företagets tjänst kan jag säga att min rekommendation är att göra som andra företag skicka kontrakt på avbetalningar och liknande rekommenderat, då blir även posten tvingade att ha bättre koll på breven.

Alla mina betalningar till kreditor är fixade, och jag har inget otalt med dem what so ever, Jag har dock haft otur med min beställnign hos dem, och jag har lärt mig min  läxa. Det att ringa så snart jag börjar fundera och inte vänta eller ta för givet. Bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite. Och jag älskar min kamera som jag köpte, så jag har inget problem med dem.

Tack Sanna för din kommentar, du har fått detta inlägg skickat till dig via mail också.

Tala gärna om för mig den dagen ni börjar skicka ut kontrakt via rekommenderat brev, så inte posten slarvar bort det.

Kontrakten och påminnelserna har fortfarande inte kommit fram till mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)