Nytt år och nya festligheter.

Nu under våren brukar det vara en massa fester. Desutom har vi i min familj många osm fyller tex 50, två som fyller 30 och så jag som fyller 25, vilket gör att det kommer bli en hel del firande.

Egentligen ska man int eäta bakverk och sådant när man håller på att jobba sig ner i vikt. Men nu tänker jag köra på stenhårt och samtidigt förbereda för alla festligheter som komma skall.

Jag har därför hittat en massa recept som ska göras om så de passar in i kosten. Det blir röror, såser, kött och tillbehör.
Men framförallt, blir det bakverk, tårtor och desserter, som kommer imponera på de flesta som inte redan äter denna kost. När de har smakat på dessa grejer kommer de bli fast. (dock kommer några bakverk innehålla lite bakpulver, men det gör ingen större inverkan på det stora hela). Det blir lite snacks, som torkat kött (har ju en norrlänning som pojkvän), ostplattor och lchf Pizza (jo jag har hittat recept på en botten som är god).

Så håll utkik, efter helgen börjar jag med nya recept, det dröjer lite mellan varje men det är många planerade.  Det blir dessutom flera hela tiden ju mer jag tittar i gamla kokböcker.

Nu ska jag återgå till mina studier och återkommer i morgon med nått litet inlägg kanske, annars återkommer jag när jag har gjort färdigt min hemtentamen på söndag kväll.

Då blir det bilder på Hamburgarna, maten jag åt i kväll, samt chokladmoussen som går alldeles utmärkt att frysas och sedan äta som glass.

Bara för att man äter nyttigt behöver det inte betyda att världen rasar samman. Man får äta så mycket god mat, och desserter och liknande är inget problem. Dock är det inte obehindrat ätande av desserter och liknande, utan med det sunda förnuftet och lite. Samt säger jag bara till fest.

Vill man tycker jag att man gott och väl kan vänta tills man kommit i mål med sin viktminskning.  Under denna tiden kan man om man kör stenhårt äta lite nötter till fest. eller varför inte lite kallskuret.

Så håll utkik snart börjar det trilla in flera recept.

Funderar på om jag kanske skulle börja jobba som kallskänka igen, eller börja jobba på nått Café. Den här kosten har verkligen satt igång skapandet hos mig, och jag börjar tycka det är kul att leka i köket igen. Har liksom fått en ny kärlek till matlagnignen. Ska tala med min handledare och säga till om att jag står till förfogande på briggen när båtsäsongen sätte igång igen, så om jag inte har ett jobb till dess kan jag ju alltid jobba där i köket.

Nu ska jag fortsätta läsa, ni får ha det bäst. I morgon kommer F ner igen och det ska bli så skönt att ha honom här, blir så tomt utan honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)