Kostrådgivare. ??

Har fått förfrågan om jag villd elta i en utbildning för att bli kostrådgivare, mycket eftersom jag nu har bloggen där jag skriver en hel del.

Men jag vet ine måste ju påkosta den själv i så fall, och den kostar minst 16000 kr och så tillkommer eventuelt övernattningar och middag udner kursdagarna. Så jag ska fundera på det ett tag till och se om jag kna lösa det eller inte. Annars blir det när jag har fått ett jobb, så jag kan betala själv. =)

Men det skulle vara kul att ha den utbildningen också, så vi får se hur vi ska göra eller om jag lyckas få den betald av arbetsförmedlingen.

Nu ska jag återgå till att memorera Japanska tecken. Det är inte det lättaste, men jag har rätt lätt för att prata och förstå Japanskan redan nu (första lektionen på torsdag). Blir till att kolla på en massa anime, så inte språket blir så svårt, med att tala. Den biten kommer nog gå kanon. Sen är det väl det här med att skriva och läsa. De har ju två sätt som de använder, dels romanji, som är våra bokstäver, samt sina tecken som kan ha flera betydelse. Det blir till att skaffa sig en liten glosbok, så ska det nog gå bra =) Kursen känns jätte bra även om jag inte börjat ännu, detta då jag redan kan lite och är inte helt nybörjare. =)
Nu ska jag fortsätta med mina studier ett tag, sen blir det möte i eftermiddag och efter det hem till mamma en sväng, och efter det hem till mig själv och få igång träningen igen, samt städningen =)

ha de bra så länge, skriver säkert en gång till innan dagen är slut, eller tre gånger till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)