Gör om Gör Rätt

Det här är ett jätte bra talessätt när man förändrar sitt lliv. Ibalnd hamnar man i svackor. Jag har haft en sådan nu ett par dagar, varit hänig och inte alls mått bra. hur märks det av på mig. Jo.

kolhydrater slinker ner, och det är inga bra kolhydrater, min motion blir mindre, för den känns meninslös man känner det som att det inte märks någon skillnad.

Men så kommer talessättet Gör om Gör Rätt. Så det är minplan att börja med.

Hur tänkre jag göra det då ? Jo jag måste få ett avslut och en superstart. Detta kommer jag göra med lowcalorie diet, under ett tag. Mest för att det ökar min förbränning och jag måste se en skillnad på vågen för att kunna starta igen. (jo jag är sådan)

Under hösten stod jag stilla flera veckor, vilket börjar sätta sina spår nu tillsammans med stress.

Så då kör jag en pulverdiet i ett par veckor (under förutsättnign att jag klarar av det).

Sen har jag faktiskt köpt Atkins bok  "Atkins dieten", Den har jag läst i nu bitvis, och tänkte det att jag måste ju prova hans form av lchf. Han har nämligen olika faser som många har, kanske jag fixar inkörningsfasenbättre om jag lever lit estriktare under ett par veckor. Jag ska de närmsta veckorna lusläsa boken och så kommer jag ge er lite tips från den.

Hans fas 1 ska man hålla på med i minst 2 veckor, och där står hur mycket man ska äta av typ grädde etc. För att få igång viktminskningen. Han har också mått per dag för hur mycket grönsaker du kan äta per dag, och hur mycket kött. Det blir lite tyngre att köra strikt i ett par veckor. men efter ett par veckor med low calorie diet tror jag att jag kommer fixa det fint. Sen kommer jag satsa på inkörningsfasen tills jag har 9-14 kg kvar att gå ner, innan jag når min målvikt.

Så det känns lite spännande och jag tror att jag personligen kommer må bättre av att göra ett uppehåll, men utan att jag under den tiden trycker en massa kolhydrater, utan en paus så jag liksom kan börja lära mig äta igen. Ma blir liksom pånyttfödd ;-)

Men vad tror ni jag är ltie osäker på mina två veckor med pulver, då jag älskar att tugga =)

Men i alla fall.  Här får ni en länk til boken Jag köpte: Atkins Dieten (Jag köpte min på Ica Maxis bokrea för 39 kr, s håll utkik på bokreor där kan de dyka upp.)

Är det någon som provat bokens metod tala gärna om vad ni tyckte om den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)