vilken dag

I går satt jag under förmiddagen med den där listan som jag skriver ihop. Det tar sin lilla tid och den är nog inte färdig förrens tidigast söndag kväll. (matlistan alltså). Annars har det funkat bra att minska mina kcal, inga övergångs besvär eller liknande. Ställde mig på vågen i morse och vrålade av lycka minus 3 kilo, tills jag klev av och såg att den var fel inställd, och startade på minus 2 kilo =( . Men men ett kilo är helt ok för min del. Jag skulle ju börja lugnt, tänkte börja med cyklingen igen, dock lite mindre till att börja med och öka allt eftersom. börjar med att cykla 2 ggr / vecka i 45 min, sedan 3 och sen 4. Under sommaren ska jag även försöka få in minst 1 pass på 60 min simning också i veckan. Har en längtan efter att simma faktiskt.

Ska även skriva ihop en ansökan till Beroendeterapeut utbildningen på forsa folkhögskola, men har lite problem med vilka jag ska välja som referenter. Det få inte vara familjemedlem, nära släkting, nära vän eller sambo. När man är arbetslös som jag har varit blir det svårt att hitta någon som kan vara referent som inte faller under de kriterierna, speciellt om de nu ska känna mig väl. Så jag har mailat skolan och frågat om de godkänner någon av mina projektledare som jag haft under tiden jag varit arbetslös. De vet ju hur jag är när det kommer till arbete och hur jag funakr tillsammans med grupper.

Så får man se om man kommer in på skolan eller inte. Förhoppningsvis får jag det, har redan lite arbete efter färdig utbildning. Ska försöka skriva ihop ett personligt brev också, som ska bifogas.

Jag ställde mig i bostadskö i går, så att jag kanske får tag i en 2:a i Forsa om jag skulle komma in på skolan. Vi får svar i mitten eller början av juni, oavsett vad det än blir för något, så man har tid att säga upp lägenheten och fixa sådant.

Så nu blir det till att försöka få tag i ett jobb fram till det blir så eller inte, och få ihop lite extra pengar till lite nya möbler och flytten.

Ansökan ska inte vara inne före den 15 april, men i alla fall. Lika bra att börja planera för att börja studera 1 år till och sedan flytta någonstans för att arbeta. Kanske man på detta sätt kan komma tillbaka till umeå, och jobba där uppe. ;-)

Ska sätta mig och skriva ner lite saker i ett block jag har till bloggen. Hittade en massa recept som jag och andra ska prova, innan vi lägger ut dem. (recept som chokladtårta, och kladdkaka). Är det någon som är sugen på att prova receptet och ge ett omdömme sedan, är det bara att säga till så mailar jag er recep som ni kna tänkas vara intresserade av.

Nu ska jag sätta mig och försöka på nytt börja det där personliga brevet.

(talade om för arbetsförmedlingen vad jag funderade på, och de rekomenderade mig att söka skola eftersom det ser så tungt ut, tre killar var in och skrev in sig medans jag väntade på min tur och berättade om tre olika företag här i området, som gått i konkurs. Så det blir bara värre och värre. Man inser inte det förrens man sitter ner i väntrummet hos arbetsförmedlingen och lyssnar på andras samtal).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)