Less på att räkna kalorier

Shit vad less jag har blivit på det.

Så nu slutar jag. Jag kommer fortsätta äta min kost. jag kommer äta när jag är hungrig. Och jag kommer gå ner i vikt. Men det kommer gå lite långsammare än om jag svälter mig själv, genom att räkna kalorier.

däremot ska jag göra lite ändringar

*Stressa mindre.
*Dricka minst 1,5 liter vatten/dag
*Träna mellan 3-4 gånger / vecka (ej inräknat hundpromenader)
*Bara tillåta mig själv att äta mörk choklad som godis (inte lösgodis etc)
*Äta mera bär om jag vill ha godis.
*Dricka te (magen har blivit konstig av kaffe).
*Inte äta efter kl 19.30 (då konsumeras bara te och vatten).

Men framförallt
Sluta fokusera på bantning. Det kommer automatiskt. (har gjort det förr och kommer göra det igen).

Det blev så tråkigt att räkna kalorier så nu kör jag som jag känner för. Dock har det gett mig lite hjälp på vägen i alla fall. Så det är ok.

Men jag kommer nog äta mera grönsaker än förr bara för att det är så gott. =)

Så jag blev less var så tråkigt att göra det. Så i stället skär jag ner på portionerna och tar det lugnt.

Tror att det här kommer funka mycket bättre för mig.
(så slutar jag fokusera så mycekt på mat, och kan återigen bli lite mer spontan.)

Denna vecka har jag förresten fuskat:
Kanelbulle i måndags, (chefen bjöd på en och tja den varlite väl torr, så det lär dröja innan jag äter det igen)
Semla i Tisdags från något bageri (chefen bjöd på denna och helt ärligt var det mycket sötar än jag mindes lär dröja innan jag äter detta igen.)
Naturgodis, har jag ätit, främst makademian nötter i mörk choklad och bananer
Jag har dessutom ätit sådan där äcklig lchf choklad.
och ett par bitar sesam choklad.
I kväll blir det ventuellt lite jordgubbar med grädde.

Oj vad jag har fuskat, dock har jag bara gått upp 1 kilo och det är troligast vatten. Nästa vecka ska jag dock INTE fuska på detta sätt. Utan då är vi tillbaka till förra veckan =)

Varför jag köper naturgodis när jag känner för godis är ganska enkelt faktiskt. Det kostar 120 kr /kg ungefär (skiljer sig ibland). Det gör att du automatiskt inte köper lika mycket som när du köper vanligt godis. Eftersom du vet att det är så dyrt. Så jag köper mindre godis åt gången vilket jag tycker är jätte bra. Så vill jag inte maniskt ha mer godis om jag  äter utav naturgodiset utan blir mätt och nöjd och inte tokäter. (så här har det varit i flera år nu).

Så nu vet ni varför jag föredrar naturgodiset. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)