Kanon resultat

det är tungt att äta lite kcal och ändå äta så naturligt som möjligt. Men jag har hittat en lösning på det.

Och det har gett resultat på vågen också.

Den har äntligen visat minus det blev -2,5 kg. (under en vecka). Det mesta är bara vatten men det är på rätt håll. Ska försöka hålla mig borta från fläsk ett tag så jag rensar ur allt salt från systemet. Jag har fått känningar i njuren och tror att det är saltet som har blivit för mycket. (viktrapporten är uppdaterad, även de som jag glömt skriva dit ett par veckor)

Jag äter inte heller så strikt lchf längre. Men dock naturligt. Den strikta gjorde mig rastlös och jag började få tendenser till besatthet över vad jag åt, och om det gav resultat. Men nu kan jag återigen slappna av och njuta av maten. Jag lä mig återigen att äta mindre portioner och inte äta hela tiden ;-) Det är något som jag som gamal missbrukare och överätare, är tvungen att påminna mig själv om med jämna mellanrum.

Jag äter gärna mejeriprodukter, och gärna lite yoghurt eller fil till frukost. Makrill i tomatsås är också en höjdare. Tonfisk gryta med krosade tomater. (jo jag tillåter mig sälv äta tomater, även om de innehåller mycket kolhydrater. Det är kolhydrater som jag inte ökar i vikt av. Jag får nog i mig för lite fett också enligt dem som äter denna kost strikt. Men jag äter mer naturligt och det gör mig nöjd. Om jag sen äter 70 % fett 20 % protein 5% kolhydrater, gör mig detsamma. Jag har bestämt mig för att äta på ett sätt som jag trivs med och kan tänka mig att äta resten av livet. (så som ni förstår ska jag ännu en gång uppdatera hur jag äter informationen),

Jag äter absolut inte under några omständigheter, allt ris, all potatis, all pasta, mjöl eller gryn. Finns inga ursäkter för detta, jag håller mig borta från det.

Jag försöker dricka tillräckligt med vatten, men det är svårt när det inte är varmt ute, då man gärna dricker hela tiden. =)

Så jag ska fortsätta försöka hålla koll på mina kcal, men inte ta det så strikt som jag gjort hitentills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)