BojKotta Becel / Unilever

Becel är idag ett av våra hårdast lanserade motmedel för kolesterolet. Det de inte talar om eller lyfter fram är varningstexten på tex Becel Pro -active. Att det är farligt för ammande kvinnor, gravida kvinnor, barn under 5 år och för personer med hjärtproblem som äter medicin och inte är under uppsikt av läkare.

Unilever som tillverkar Becel, köper dessutom upp hela bilagor och gör reklam i tex Ica Kuriren. De ger journalist kåren "utbildning" i fett och Jobbar stenhårt för att föra fram en marknadsföring som är oetisk och som döljer det farliga. De har dessutom blivit dömda i Danmark för att de försökt dölja varningstexten och det resulterat i att sjukdom uppkommit.

Kostdoktorn som skrivit otaliga artiklar med referenser om detta har nu lessnat på deras oetiska marknadsföring, uppmanar nu till Bojkott, och jag håller med det är dags att något händer. För mer information på området klicka på länken nedan, och ni finner mycket mer.

Kostdoktorns upprop





"Får företag ta till vilka knep som helst för att sälja mer av sina produkter?

Att försöka sälja mer till priset av människors hälsa bör inte vara acceptabelt. Unilevers marknadsföring är därför djupt oetisk. Hjälp till att förbättra världen. Bojkotta Becel och tillverkaren Unilever. Uppdaterat: PDF, banners och Facebook-grupp"

Här är några av Unilevers produkter:



Då jag anser denna typ av marknadsföring som dessutom kan vara en fara förhälsan är  skamlig. Väljer jag att bojkotta dem.  Jag vill inte stödja ett företag som sätter andra i direkt fara med sin marknadsföring där de väljer att utesluta och inte tydligt framföra riskerna vid konsumtion av deras produkt under vissa omständigheter.

Gör som många andra. bojkotta dem och deras falska marknadsföring, tvinga dem till en etiskt riktig markandsföring.

// Nadia



Kommentarer
Postat av: Matilda

Usch, jag blir arg såfort jag ser en Becel-reklam! De försöker pracka på folk det giftet! Jättebra med kollaget av deras varumärken, så att man vet vad man kan försöka skippa att köpa!

2009-02-14 @ 09:12:18
URL: http://bellamorte.blogg.se/
Postat av: nadia karlsson

jag tyckte det var helt rätt att posta hela kollaget. då kan man välja själv om man vill bojkotta lite eller så mycket som möjligt.

2009-02-14 @ 19:17:40
URL: http://mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)