Biverkning av LCHF

jo det finns sådana också. Eller i alla fall en som jag vet om.

Nu är denna biverkning i kombination med magsjuka under en vecka. (dock inte hela veckan i streck)

När jag äter godis, choklad, (har det varit i dag). Dricker söt juice och äter på tok för mycket mat. kött och paprika främst.

Då blir man kass i kistan. Så har det varit hela veckan, så snart det blir för mycket sött eller kolhydrater (har syndat rejält med munkar också), så kommer det ut snabbare än s*****tan. INte upp utan bara ut.

Så har det varit förr också. Att nä rjag ätit för mycekt godis, och kolhydrater blir jag jätte dålig. Ibland med kramper och smärtor. Ibland med bubblighet och ja ut där bak =)

Vet inte om det är en dålig biverkning. Men just nu känner jag mig som hamstern som springer i hjulet även om jag vetatt jag inte kommer någon stans. Detta eftersom jag gör om det med ojämna mellanrum. Men ska jag fixa en snabb fika i Åker om två veckor, måste ja gnog hålla igen ordentligt. Så jag inte får problem med magen, för at jag (hrm) råkar äta något jag inte borde.

Men det är ändå lite possitivt för mig, eftersom detta gör att jag än så länge stått på +/- 0 denna vecka. Så det får jag väl leva med. Men nästa vecka blir det inget slarv. Det har jag inte tid med om jag ska vara i Gävle halva veckan och hjälpa till där.

Men nu vet ni om en biverkning av denna kost, när ni levt på den tillräckligt länge. Kroppen förskjuter alla sötsaker och kolhydrater av sig självt. Nu ska jag bara lära mig att inte göra som hamstern och fortsäta springa. Utan jag ska byta färdriktning (blir så dyrt i dasspapper annars).

tyckte ni skulle få veta detta, så ni vet vad ni kanske får uppleva. (alla upplever saker på olika sätt).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)