Börja på ny kula.

Från och med tisdag kommer jag återigen ha nolltolerans när det kommer till min kost. Blir inga undantag eller liknande. Känner att det är dags att få ordning på kosten igen och då börjar vi om igen.

Egentligen kan man väl säga att jag börjar idag, men jag ska faktiskt trappa ner på kolhydraterna igen, så jag slipper biverkningarna jag kommer få. Som huvuvärken och liknande.

Men eftersom jag ska börja om på ny kula tänkte jag skriva ner min kostplan. Alltså det jag äter. Så ni får se vad jag äter och hur jag äter.

Så lite senare i kväll kommer jag posta det här. ska bara skriva färdigt texten med listor och förklaringar. Samt det som man kan tänka på och lathunden.

Jag äter nog väldigt mycket mer LCHF (kanske inte så mycket fett som vissa andra), och så ibland kan det hända att det smyger in lite gi kost i planen. Dock ska jag köra några veckor nu framöver då jag har nolltolerans. Alltså inge fullkorn, inge pasta, inte så mycket mejeriprodukter och liknande. Ja ni förstår. Första veckan kommer jag mer eller mindre banlysa kolhydrater. Det blir inte sallad heller första veckan. inte mjölk eller liknande. Men det är ett bra sätt för min kropp att kickstarta. Dock blir det max 7 dagar, sen kommer jag införa lite mejeriprodukter i form av mjölk i teet, men det viktigaste jag kommer införa grönsaker igen. =) Jag älskar grönsaker.

Allt sådant här tänker jag försöka förklara så det blir lite mer sammanhängande. Och i kväll hoppas jag på att ha det färdigt, eller rättare i kväll kommer jag vara färdig med det för att publicera den texten, så ska jag fixa lite fler sidor också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)