Så skönt det är utan socker kickarna

Har varit helt ren sen i förrgår. Och det känns jätte skönt.

Inga problem med att sova, inga problem med att vara trött och hängig på dagarna. Jag mår helt prima  och jag äter inte heller så mycket däremot ser jag till att äta ofta, men mindre.

Jag ska skriva ner lite mer ingående hur jag äter, men det är nog mest likt GI.  Däremot låter jag mig själv äta potatis ibland, (har inte gjort det ännu),  jag kan äta bulgur och morrötter, jag kan ätabönor och gryn. När jag bakar får jag använda dinkelmjöl.

Jag får äta fullkorns pasta och liknande men väljer att itne äta det. Varför ? Jo det är triggare till mitt överätande.

Jag har också börjat skriva dagbok igen, och där antecknar jag ungefärlig mängd mat jag äter, inte exakt, (men det kommer så småningom).

Just nu kollar jag hur jag mår av olika saker. tex ska jag kolla hur det går med laktosfri gärdde, eller  Oatlys havre grädde. Deras mjölk har jag också köpt så jag kan prova på och se hur jag mår. Troligen kommer jag må bättre då jag är känslig mot laktos och har varit det sen jag var liten.

Men nu ska jag fortsätta jaga sockerbomben. (boken)

Jag ska skriva ner lite saker som kommer publiceras, jag ska även berätta mer om hur en sockerberoende äter (kom ihåg att alla äter olika efterom alla är olika). Jag började med detta i förrgår och jag har reedan gått enr 1 kg på att göra så här. Så det verkar lovande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)