Lite mer spettsat tema för min blogg...

Nog är viktminskning en stor del av varför jag skriver.

Men jag har kommit underfund med min egentliga orsak till min övervikt, eller jag kom ju på det för flera år sedan, därför kommer jag försöka spettsa min blogg till att inrikta sig mer mot överätande, och sockerberoende.

Jag ska försöka skriva så mycekt som möjligt om detta och de likheter jag finner med andra beroenden. Försöka ge tips och ideer på saker att tänka på saker man kan göra för att få hjälp och lite annat. Just nu letar jag böcker för att få mer kött på benen då jag bara har mina egna erfarenheter. Men man behöver mer att jobba med.

Tyvärr har jag inte hunnit skriva så mycket ännu, men det är för att jag ska ändra lite på menyer och liknande för att få plats med allt och för att göra det hela mer överskådligt. Så ska jag även försöka fixa lite annat också.

Men för att spettsa till och ge lite mer råd, så kommer jag ta upp en del om detta.

Om motivationer och trög tart. När man vill men det känns jobbigt att komma igång, svackor och att trilla dit och resa sig igen.

Att försöka leva som Abstinent och mycket annat.

Givetvis behöver jag fortfarande gå ner i vikt. Men jag ska ta det lugnt, börja äta efter sockerberoende råden (så snart jag finner min nästa bok, börjar med min kokbok jag köpte). Jag kommer med andra ord göra en hel del förändringar i bloggen, förändringar som jag samlat på hög.

Hoppas ni kommer stanna hos mig även om jag kommer skriva mer om detta. Jag vet att detta r orsaken till mångas övervikt i dag. Det är INTE dålig själv diciplin, utan ett beroende som är svårt att ta sig ur, och ett som man vill förneka in i det längsta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)