Börja om från början..

Ja det tänker jag göra. Har klarat min första sockerfria vecka. Men märkte att jag glömt något under detta. Så därför börjar jag om från ny kula denna vecka som kommer.  Varför den som kommer?  Ska jag äta godis i helgen ?

Andra frågan är det ett nej som svar. Jag fortsätter som jag gjort denna vecka. Men veckan som kommer så har jag läst boken jag lånade av mamma idag. (Hon har fått hem sockerbomben, som hon köpt av ett antikvariat).

Jag börjar läsa den idag, och kommer troligen läst ut den innan jag får hem mitt exemplar ifrån Bitten Jonsson. Hon hade några ex hemma och skulle återkomma med hur mycket och var jag betalar. etc. Har en bok till en annan jag ska köpa samtidigt, samt en som funderar på om hon ska köpa den hon också.

Men jag läste i boken lite grann, om själva behandlingen. Och ja en Matdagbok skriver jag redan, och skriver om mycket av det jag ska skriva. (denna vecka har det gått dåligt men det ska bättras till nästa vecka).
Men man ska även skriva en loggbok över sitt tillfrisknande. Man ska skriva helst varje dag, men minst ett par gånger i veckan.  (jag ska berätta mera när jag läst lite bättre om det). En bok att använda som loggbok har jag redan valt ut att skriva i. Så det är fixat.  Men jag berättar mer om vad och hur man skriver i boken lite senare när jag läst allt om det. (ni som har kontakt med OA, NAA, AA eller någon annan organisation som hjälper till med olika beroenden. De flesta av er skriver eller har skrivit loggbok. Ni får lite uppgifter att skriva om, saker att reflerktera över i boken. Det är samma sak med denna.

Så nu vet ni vad jag gör under helgen när jag inte jobbar. Jag sitter med näsan i boken. (skulle hjälpt till med inspelning i morgon men det har blivit flyttat till söndag då jag inte kan. Så det blir till att se programmet på tv i stället helt enkelt).

Nu är det i alla fall dags för ett bad. I morgon börjar jag jobba 9.45. Så det blir inte mycket sova i helgen. men ett par timmar extra i alla fall. 

Ska dessutom skriva in lite saker i bloggen som jag har liggandes. Göra i ordning lite menyer etc.
Men fundera på det här med sockerberoende. (sortera lite kategorier etc).

Är ni intresserade av boken, säg till mig så förmedlar jag gärna kontakten till Bitten Jonsson, så har hon säkerligen flera exemplar. (om ni inte väljer att kontakta henne direkt själva).

Bitten jonsson Kontakt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)