Vilken jul det blev.

Vi hade att göra hela tiden, vi Fotade de stackars hundarna, som nu viker undan så snart jag kommer eftersom jag var där med kameran hela tiden =)

Men det blev lite bra bilder, som jag kommer visa er senare. Julen är för härlig. Bästa var väl att mamma kom på kl 19 att vi kanske skulle öppna julklapparna. Ingen hade en tanke på det när vi flängde runt. Den som fick utstå värsta saken var H äldsta lillebror som just köpt en ny dator och fick hem den i förrgår. Det visade sig att den var svart blankkromad, som en spegel och alla fingeravtrycken syntes. Så han putsade nog datorn mer än han spelade =D

Men en grymt massa julklappar blev det och en massa god mat. (fast jag orkade inte äta så mycket i alla fall.

Däremot hade jag en kväll och dag då jag fik äta vad jag ville. Och något jag verklgien älskade var mina Wasa Julknäcke (det blir ingen jul om man inte får äta det till frukost). Så jag åt ett par skivor av det med leverpastej på (också nått som var riktigt gott, när man inte äter det så ofta). Sen tog det mer elle rmindre stop under resten av dagen. åt några väl utvalda chokladpraliner ut en cloetta chokladask, två rutor med marabough mjölkchoklad och nonstop. samt lite stora sådana nonstop bitar.

Från julbordet sen åt jag en skiva gravad lax, (utan sås, var för sött), 1 skiva kallrökt lax, 2 skivor leverpastej, rökt korv (som var 4,3 g/100),  Några skivor edamer julost. Innan dess tog jag ett par bitar senaps sill.

Till det smakade jag en mun julmust (det var vedervärdigt, jätte sött, inte min grej), däremot drack ajg te med en skvätt mjölk i till maten.

Sen sa det bara stopp jag fixade inte att äta mera. Det var liksom slut, fanns inte en chans. Så även om jag slarvade så blev det inte så farligt. I dag får ajg lite skinka, köttbullar och julkorv från mamma, så jag får smaka de bitarna från julbordet i alla fall. Men jag trodde det skulle bli värsta frossan, men som sagt det fanns ingen plats i magen för det.

Nu ska jag göra te igen och fixa lite här hemma, så ska jag så snart jag får hem kameran lägga in lite bilder, så ni får se våra underbara hundar på julafton. Speciellt chihuahuorna scoobi och Pepsi som var grymt söta i sina julrosetter. Men den som var snyggast var faktiskt Fowler min Dp, han är också lite mer van vid att matte fotar honom hela tiden. =)

Så i kväll kommer bilder, även på de två chihuahua tikarna som är till salu. Ska leta rätt på deras annons på blocket så länkar jag dit.
Vi hörs lite sneare =)

God forsättning på året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)